آرشیو بهمن ماه 1400

بررسي انواع دكوراسيون اتاق خواب

طراحی داخلی مدرن فرانسوی: نکات، الهام‌بخش و لوازم دکوری که به شما کمک می‌کند ظاهر را به زیبایی بپوشانید

۸۹ بازديد

بونجور، من آمی! زمان ماجراجویی در پاریس فرا رسیده است. فضای داخلی فرانسوی بدون دردسر شیک است، همانطور که می توان از یکی از شیک ترین فرهنگ های جهان انتظار داشت. بنابراین، چگونه می توانیم از این زیبایی شناسی لذت بخش در سایر نقاط جهان بهره ببریم؟ سبک طراحی داخلی فرانسوی بر ظرافت بی انتها به جای روندهای گذرا تمرکز دارد. این ترکیبی از سبک لوکس، جزئیات پیچیده، و بی دردسر بودن است. ما مجموعه‌ای از چهار طرح لوکس را گردآوری کرده‌ایم که اصول سطح بالای اقامتگاه‌های شیک پاریسی را نشان می‌دهد، جایی که خطوط مدرن تمیز با تکه‌های تزئینی سلطنتی زیبا روبرو می‌شوند. از طریق این انبوهی از نکات طراحی داخلی مدرن فرانسوی، الهام بخش و لوازم دکوری که به شما کمک می کند تا ظاهر را زیبا کنید، با ما همراه باشید.

۰ ۰

7 نکته فنگ شویی برای خانه شما برای ایجاد حس خوب

۳۵ بازديد
اتاق نشیمن آرام

قوانین فضایی چینی باستانی فنگ شویی به طور کامل به جریان اصلی تبدیل شده است و گوئینت پالترو و ماری کوندو از جمله علاقه مندان به آن هستند. برای افراد ناآشنا، فنگ شویی می تواند کمی باطنی احساس شود، اما اگر برای بررسی فلسفه پشت آن وقت بگذارید، متوجه خواهید شد که نه تنها بر اساس شیوه های ساده عقل سلیم است که خانه های ما را سالم تر و منظم تر می کند. اما همچنین نشان می‌دهد که ما چقدر به خانه‌هایمان متصل هستیم و به نوبه خود، چگونه می‌توانند بر خلق و خو و رفاه ما تأثیر بگذارند.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی تمرین چینی برای ایجاد تعادل با دنیای طبیعی در فضاهای داخلی ما است. از نیروهای انرژی برای ایجاد هماهنگی بین فرد و محیط استفاده می کند.

برای ابهام زدایی از برخی از قوانین این سنت باستانی چینی، ما از متخصص فنگ شویی لورا بنکو استفاده کردیم تا نکات ساده و کاربردی در مورد نحوه گنجاندن فنگ شویی در خانه به ما ارائه دهد. بنکو به دلیل تغییر نام فنگ شویی به رویکردی مدرن تر و جامع تر، در حالی که همچنان به سنت های قدیمی احترام می گذارد، به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفته است.

از نظر بنکو، فنگ شویی تغییر ساختار یک خانه نیست، بلکه این است که خانه هایمان را با خودمان تکامل دهیم. او اصرار می‌کند که اگرچه تقریباً نامحسوس است، اما این تغییرات کوچک می‌تواند «تأثیر عمیقی بر زندگی روزمره شما» داشته باشد.

با کارشناس آشنا شوید

لورا بنکو یک استاد نیویورکی، متخصص فنگ شویی و نویسنده کتاب خانه جامع است.

01از 08

سرعت جریان انرژی را کاهش دهید

خانه های فنگ شویی

بنکو می‌گوید: «وقتی دید مستقیمی بین درب جلو و در پشتی وجود دارد، به این معنی است که چی (یا انرژی) خیلی سریع در خانه تیراندازی می‌کند. به جای اینکه مستقیماً از در پشتی به بیرون پرواز کند، او پیشنهاد می‌کند که آن را به روشی مواج و برازنده حرکت دهید که به طور یکنواخت در کل خانه شما بچرخد.

راه حل:  سرعت چی را با یک فرش طرح دار روی زمین، آثار هنری روی دیوارها یا حتی یک میز گرد ورودی کاهش دهید .

فرش آبی قدیمی
 

خانه خود را از شلوغی دور نگه دارید

خانه های فنگ شویی - درب ورودی
با حسن نیت از BHDM

در حالی که ممکن است این مشکلی آشکار به نظر برسد که باید در خانه با آن برخورد کرد، اما همه ما به خاطر جمع آوری چیزهایی که کارکرد خاصی در خانه ندارند بیش از حد مقصر هستیم. به گفته بنکو، بهم ریختگی چیزی بیش از ناخوشایند بصری است.

او می گوید: «این یک لنگر پرانرژی است که مانع از آشکار شدن بهترین چیزها در زندگی ما می شود. درهم و برهمی بیش از حد ما را از شفافیت افکار باز می دارد و می تواند ما را از نظر احساسی سنگین کند. فنگ شویی کمتر به دنبال داشتن یک خانه کاملا شیک است و بیشتر به ایجاد محیطی شاد و سالم می پردازد. 

راه حل:  مطمئن شوید که سیستم های سازمانی درستی برای همه چیز در زندگی خود دارید، از پرداخت قبوض گرفته تا بازیافت و داشتن یک مکان مشخص برای کلیدهای خود. احساس سبک‌تر، کمتر شکننده‌تر و کارآمدتر خواهید داشت.

مسیر درب جلو را صاف نگه دارید

خانه های فنگ شویی - بهم ریختگی
با حسن نیت از اکتشاف فضایی

بنکو می گوید: «درب ورودی در فنگ شویی بسیار مهم است. به هر حال، این پورتال اصلی است که انرژی از طریق آن وارد خانه شما می شود، یادتان هست؟ "چی را به عنوان یک بازدیدکننده برای اولین بار در نظر بگیرید که سعی می کند خانه شما را پیدا کند - می خواهید مطمئن شوید که روشن است، به خوبی علامت گذاری شده است و آدرس آن قابل مشاهده است."

در داخل، شما می‌خواهید مطمئن شوید که مستقیماً وارد دیوار نمی‌شوید - او می‌گوید: «به طور استعاری می‌تواند این احساس را در شما ایجاد کند که هر روز مقابل یک دیوار قرار دارید.

راه حل: یک آینه نصب کنید . وقتی آینه را آویزان می‌کنید، بنکو توصیه می‌کند یک قصد را به آن متصل کنید، مانند گسترش فرصت‌های زندگی‌تان و اجازه ندادن به خود را برای احساس محدودیت.

۰ ۰

اشتباهات دکوراسیون که معمولاً توسط صاحبان خانه برای اولین بار انجام می شود

۴۰ بازديد

اشتباهات دکوراسیون که معمولاً توسط صاحبان خانه برای اولین بار انجام می شود

افرادی که برای اولین بار صاحب خانه می شوند یا در حال آماده شدن هستند! اول از همه، موفق باشید، امیدواریم شرایط در خانه جدید شما به خوبی پیش برود. حتی در این مرحله، اجازه دهید به شما کمک کنیم تا کار خود را آسان تر کنید.

در این مقاله درباره اشتباهاتی که صاحبان خانه اولی مرتکب می شوند صحبت خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که برای حقیقت چه کاری باید انجام دهید.

اشتباهات دکوراسیون که معمولاً توسط صاحبان خانه برای اولین بار انجام می شود
 

1. همه چیز را یکجا نگیرید!

قبل از اینکه وارد خانه شوید، ممکن است بخواهید همه چیز را با هیجان خانه جدید جمع کنید. در واقع، اگر خانه کمی بزرگ است، ممکن است به دنبال خرید قطعه ای باشید که هر گوشه ای را پر کند. اما این اشتباه است!

بسیاری از چیزهایی که قبل از استقرار در خانه خریداری می کنید ممکن است به مرور زمان به چیزهایی تبدیل شوند که واقعاً به آنها نیاز ندارید. پس ابتدا در خانه خود ساکن شوید، هر گوشه را به خوبی بشناسید و سپس در مورد نیازهای واقعی خود تصمیم بگیرید!

چه کاری باید انجام دهید؟

وسایل ضروری خود را مانند تخت، مبل دریافت کنید. سپس فهرستی از نیازها برای میزهای قهوه، منسوجات و سایر موارد برجسته تهیه کنید. فکر نکنید هنگام تهیه لیست مایحتاج باید در هر گوشه ای یک وسیله قرار دهید! حتی اگر مینیمالیست نیستید، در وهله اول اینگونه رفتار کنید!

اشتباهات دکوراسیون که معمولاً توسط صاحبان خانه برای اولین بار انجام می شود
 

2. از خرید ست مبلمان خودداری کنید!

خرید یک مجموعه مبلمان ممکن است کار شما را آسان کند، اما اکنون روندها کمی متفاوت است.

به طور کلی وقتی یک ست مبلمان می‌خرید، هم چشم‌تان را روی قطعات گاهاً نه چندان کاربردی می‌بندید و هم ظاهری شبیه به ویترین مغازه‌ها به دست می‌آورید.

چه کاری باید انجام دهید؟

اصولاً یک مبل با نشیمنگاه پهن بگیرید و قطعات مناسب را در کنار آن ترکیب کنید. برای قطعات باقیمانده، قطعات جداگانه را طبق میل خود خریداری کنید. هنگام ترکیب این قطعات، به یاد داشته باشید که بافت ها و رنگ های مختلف باعث غنای شما می شود!

 

اشتباهات دکوراسیون که معمولاً توسط صاحبان خانه برای اولین بار انجام می شود
 
 

3. کمی زمان برای تغییر داخلی به خود بدهید!

البته هنگام خرید خانه جدید، رنگ آمیزی، سفید کاری و ... را انجام دهید. ممکن است بخواهید کار را قبل از حل شدن موارد انجام دهید. اما در این مرحله بهتر است خانه را به طور کامل بشناسید.

چه کاری باید انجام دهید؟

اگر حدود یک هفته صبور باشید، می توانید برای کارهای رنگ آمیزی داخل خانه زندگی کنید و جریان منطقه و میزان نور دریافتی آن را درک کنید. این کار تصمیم گیری در مورد رنگی را که برای خانه شما مناسب تر است آسان تر می کند.

صورتی، خاکستری، مدرن، میز قهوه، میز قهوه مرمر، میز قهوه، دکوراسیون دیوار، لوازم جانبی منزل، شمعدان، گیاه آپارتمانی، آویز، میز چوبی، صندلی، دیوار صورتی، آینه، چراغ کف، نورپردازی، اتاق غذاخوری، لوستر اتاق ناهارخوری، لوستر مسی

اشتباهات دکوراسیون که معمولاً توسط صاحبان خانه برای اولین بار انجام می شود
 
 

4. در نقاشی کابینت عجله نکنید!

شاید خانه ای که خریده اید خیلی نو نباشد و از کابینت های خانه راضی نباشید. اگر کابینت کاملاً جدیدی برای خانه نساخته اید، در مورد تغییر به کارهایی که خودتان انجام می دهید کمی محتاط باشید!

چه کاری باید انجام دهید؟

قبل از رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه یا سایر نقاط بزرگ، تحقیق خود را به طور کامل انجام دهید. دقیقاً مشخص کنید که رنگی که استفاده می کنید چگونه به نظر می رسد. خانه را با توجه به وضعیت رطوبت بررسی کنید و سپس وارد کار شوید!

قبل / بعد، نقاشی مبلمان، DIY

اشتباهات دکوراسیون که معمولاً توسط صاحبان خانه برای اولین بار انجام می شود
 

5. از ایجاد زمینه های شخصی سازی شده غافل نشوید!

شما صاحب خانه جدید هستید، بنابراین می خواهید خانه شما آثاری از شما داشته باشد. اما قدم به قدم این کار را انجام دهید.

چه کاری باید انجام دهید؟

ابتدا به اتاق خواب بروید. قطعاتی را در اتاق خواب خود که دوست دارید و می خواهید برای شما خاص باشند، کنار هم بیاورید. سپس در صورت تمایل می توانید به ترتیب به اتاق های دیگر بروید.

 

 
۰ ۰