آیا می خواهید بدانید چگونه یک کودک در حال گریه را آرام کنید؟

اولین گام یادگیری اصول اولیه 5 S است : آویزان کردن، وضعیت کنار شکم، شوش، چرخش و مکیدن. هنگامی که بر نحوه قنداق کردن نوزاد مسلط شدید ، وقت آن است که تاب خوردن (یا تکان دادن) را در ترکیب اضافه کنید تا واقعاً بازی آرامش بخش کودک خود را بهبود ببخشید.

چرا تکان دادن نوزادان را آرام می کند؟ 

زندگی در رحم نوعی سواری وحشیانه است! هر بار که از پله‌ها بالا می‌روید یا در یک کلاس تمرینی شرکت می‌کنید یا به سادگی به پیاده‌روی می‌روید، کودکتان دور شکم شما می‌چرخد. بنابراین، وقتی نوزادان به دنیا می آیند، به تحرک زیاد عادت کرده اند. تاب خوردن یا تکان دادن نوزادان را آرام می کند، زیرا آن احساسات بسیار دوست داشتنی رحم را تقلید می کند. اما چرخش عقب و جلو تنها حرکتی نیست که والدین در جعبه ابزار خود دارند. در واقع، در حالی که تکان دادن آرام و آهسته ممکن است نوزادان ساکت را آرام کند، ممکن است لازم باشد از حرکات سریع‌تر یا کوچک‌تر برای آرام کردن کودکی که گریه می‌کند، استفاده کنید. در اینجا برخی از تغییرات تاب خوردن و تاب دادن برای کمک به آرام کردن یک کودک بداخلاق آورده شده است.

1. میلک شیک

اکثر والدین شگفت زده می شوند که این روش چقدر خوب عمل می کند!

  • با کودک روی بغل خود بنشینید.
  • یک دست خود را مانند بند کلاه زیر چانه کودک قرار دهید و دست دیگر را زیر باسن قرار دهید.
  • کودک خود را به جلو خم کنید - سرش چند اینچ جلوتر از بدنش باشد - و او را مستقیماً بالا بیاورید - یک پا یا بیشتر - به هوا.
  • حالا با حرکات سریع (دو تا سه بار در ثانیه) او را بالا و پایین بپرید، مثل اینکه دارید یک میلک شیک درست می کنید.

این همچنین یک راه عالی برای آروغ زدن کودک است - و بازوهای خود را محکم می کند.

2. Jell-O Head Jiggle

Jell-O Head Jiggle یک راه عالی برای آرام کردن نوزادان جیغ زده است: 

  • کودک خود را قنداق کنید و در گهواره شیردهی کلاسیک قرار دهید. بگذارید پشت جمجمه او روی ساعد شما قرار گیرد. 
  • سپس کودک خود را با یک حرکت بسیار کوچک در آغوش خود تکان دهید - بیش از 1/2 اینچ از بدن خود به جلو و عقب حرکت نکنید و اجازه دهید تکان شما سریع باشد. هدف این است که سر کودکتان مانند Jell-O روی بشقاب تکان بخورد.

3. برف پاک کن

حمل نوزاد یکی از شیرین‌ترین لذت‌های تازه مادر شدن است، اما در پایان روز، ممکن است شما را خسته کند. چگونه می توانید کودک خود را بدون فرسودگی پشت، فرش یا حس شوخ طبعی خود تکان دهید؟

برف پاک کن شیشه جلو همه 5 S را برای یک تجربه آرام بخش ترکیب می کند. این یکی از راه های مورد علاقه من برای روشن کردن رفلکس آرامش است .

  • نوزاد خود را قنداق کنید (اول S)، سپس روی یک صندلی راحت بنشینید و زانوهایتان را لمس کرده و پاهایتان را روی زمین قرار دهید و به فاصله شانه ها از هم باز کنید. جلو نشستن بهترین کار را دارد.
  • کودک خود را در پهلوی او قرار دهید. . . در شیار بین پاهای خود (S 2). گونه و سر او در کف دست و انگشتان کشیده، بالای زانوهای شما و مچ پاهایش روی باسن شما قرار می گیرد.
  • دست دیگر خود را زیر سر او بلغزانید تا دو دستتان روی هم قرار گیرند و سر او در یک دسته شل و باز قرار بگیرد.
  • او را به سمت شکمش بچرخانید، شانه های خود را نرم کنید، نفس عمیق بکشید و اجازه دهید بدنتان آرام شود.
  • روی بدنش خم شو و کنار گوشش خیس کن (سومین S). با صدای بلند که گریه می کند شوش کن.
  • اکنون، زانوهای خود را به پهلو به پهلو بچرخانید - مانند یک برف پاک کن (S4). اگر او گریه می‌کند، حرکت‌های سریع‌تر (دو تا سه ضربه در ثانیه) کوچک‌تر (یک اینچ از یک طرف به سمت دیگر) انجام دهید و دست‌های خود را باز کنید تا همان تکان دادن سر Jell-O را که در حرکت شماره 2 توضیح داده شد، انجام دهید.
  • در نهایت، یک پستانک (S 5) ارائه دهید.

نکته: حرکت برف پاک کن در واقع از پاها می آید... نه از شانه ها یا باسن. بالا و پایین بال زدن زانوها به خوبی تاب دادن آنها به سمت دیگر کار نمی کند.

اگر حرکت پیچیده به نظر می رسد ناامید نشوید. به زودی خواهید دید که این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آرام کردن کودکتان در زمانی است که کاملاً مدفوع می‌کنید. وقتی کسی سر شما فریاد می زند، یادگیری چیزی سخت است! بنابراین زمانی که کودک شما آرام است یا خواب است، برف پاک کن را تمرین کنید.