آرشیو شهریور ماه 1402

بررسي انواع دكوراسيون اتاق خواب

مراقبه برای والدین: هرج و مرج را رها کنید و بهتر بخوابید

۵ بازديد

مراقبه برای والدین: هرج و مرج را رها کنید و بهتر بخوابید

مدیتیشن برای کمک به خواب پدر و مادر

من می دانم که برای یک چند کار پرهیجان سخت است که ناگهان هنگام خواب به یک ذن بودایی تبدیل شود. اما هنگامی که کودک شما خواب است، برای شما بسیار مهم است که بتوانید پس از یک روز پر و سخت برای فرود نرم وارد شوید. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، تمرین برخی تمرینات تنفسی/آرام‌بخش است.

مدیتیشن و تکنیک های آرامش بخش برای والدین

دو مرحله کلیدی برای مدیتیشن برای آرام کردن خود قبل از خواب به عنوان والدین وجود دارد.

  1. عضلات صورت را کاملا شل کنید.
  2. نفس خود را کند کنید.

این دو مرحله کلیدی ساده به نظر می رسند اما باید تمرین کنید. واقعاً اجازه دهید ماهیچه های صورت شما کاملاً شل شوند - مانند یک پارچه خیس. تنش صورت شما را در استرس نگه می دارد و یک حالت آرام یا حتی یک اشاره لبخند به بدن شما سرنخ آرامش می دهد. و واقعاً سرعت تنفس خود را آهسته کنید، به خصوص توجه کنید که تنفس خود را به اندازه تنفس شما طولانی و کند کنید. نفس های عمیق می تواند تأثیر آنی داشته باشد و موجی از آرامش را آزاد کند.

در حین دم و بازدم، اجازه دهید هر نفسی قلب شما را پر از شادی کند و به چیزهایی که در زندگی شما برکت می دهد یا فعالیت هایی که فردا منتظر انجام آنها هستید فکر می کنید.

همچنین یک مکان امن و دنج را تجسم کنید. یک روز گرم را در ساحل تصور کنید، یا خودتان را تصور کنید که روی کاناپه کاملاً گرم و راحت دراز کشیده اید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که راحت هستید. مدیتیشن در مورد محدود کردن حواس‌پرتی‌ها است و اگر از رفتن خیلی زود به یوگی کامل احساس ناراحتی می‌کنید، راحت یک صندلی راحت یا حتی دراز کشیدن را امتحان کنید.

۰ ۰

6 هدیه سرگرم کننده و خلاقانه برای روز پدر

۵ بازديد

6 هدیه سرگرم کننده و خلاقانه برای روز پدر

روز پدر-هدیه-ایده ها

وقت آن است که از پدران زندگی خود جشن بگیریم و به آنها بفهمانیم که چقدر در قلب ما هستند!

اگر از دادن همان هدایای قدیمی به همسرتان برای روز پدر خسته شده اید، در اینجا چند ایده جدید برای کارهایی که باید با فرزند کوچولوی خود انجام دهید ... برای تهیه یک هدیه ویژه که آنها دوست دارند به پدرشان بدهند!

  1. به او اجازه دهید نقاشی کند یا روی یک فنجان قهوه خالی برای پدر بکشد. بابا کاسه خواهد شد، همه چیز برای او شاهکار است. نحوه انجام آن را اینجا ببینید .
  2. روی کاغذ هنر چاپ دستی بسازید . نوزاد شما دوست دارد دستانش را با رنگ آشفته کند و پدر دوست دارد یادگاری از کوچک بودن دستان او داشته باشد.
  3. آیا فرزند شما دوست دارد به دنبال سنگ باشد؟ آیا تفنگ چسب حرارتی و چند تخته پوستر دارید؟ فوق العاده! فقط سنگ ها را روی تخته بچسبانید و به فرزندتان کمک کنید «صخره های پدرم» را بنویسد. جناس برای برد!
  4. عکس فرزند و پدرتان را قاب کنید و اجازه دهید کوچولویتان آن را با چسب براق تزئین کند.
  5. با فرزندتان درباره پدر مصاحبه کنید و پاسخ های خنده دار او را یادداشت کنید. در اینجا چند مورد خنده دار وجود دارد که می توانید دانلود کنید . مطمئناً نگاه کردن به پاسخ‌ها دلچسب خواهد بود. شما حتی می توانید این کار را به صورت صوتی انجام دهید تا بتوانید صدای کوچک زیبای او را برای همیشه حفظ کنید!
  6. با کوچولوتون بنشینید تا برای بابا نامه بنویسید. خیلی جوان هستید که به تنهایی بنویسند؟ بگذارید او آن را به شما دیکته کند. به اندازه کافی برای نوشتن آن سن دارد؟ کنارش بنشینید و به او کمک کنید تا ایده هایش را مطرح کند. بچه ها می توانند در مورد آنچه در مورد پدر دوست دارند، کارهایی که دوست دارند با او انجام دهند و یکی دو خاطره خاص بنویسند!
۰ ۰

خواب و سیستم ایمنی: چرا خواب کلید سالم ماندن است؟

۵ بازديد

خواب و سیستم ایمنی: چرا خواب کلید سالم ماندن است؟

خواب و سیستم ایمنی: زن بیمار در رختخواب با سرماخوردگی

دلیلی وجود دارد که چرا "بیمار و خسته" فقط از زبان بیرون می آید - مطالعه پشت سر هم نشان می دهد که بیمار بودن و خستگی دست به دست هم می دهند. به خستگی و بیماری فکر کنید مانند برخی از دو نفر شیطانی، حمله ای به سبک بانی و کلاید به سیستم ایمنی بدن شما! 

خوابیدن به بدن کمک می کند از خود در برابر عفونت محافظت کند. به همین ترتیب، کم خوابی می تواند سیستم ایمنی بدن ما را ضعیف کند. وقتی مدفوع می کنید احساسی نسبت به A-game خود ندارید... و به همین ترتیب، سیستم ایمنی شما در تلاش برای باز نگه داشتن چشمانتان است.

در اینجا فقط چند ارتباط شگفت انگیز است که دانشمندان بین خواب و اجتناب از بیمار شدن پیدا کرده اند.

کم خوابی سیستم ایمنی شما را سرکوب می کند و شما را مستعد ابتلا به بیماری می کند.

آیا تا به حال متوجه شده اید که زمانی که به اندازه کافی ZZZ دریافت نمی کنید، به خصوص در معرض استفراغ، عطسه و سایر بیماری ها هستید؟ در سر شما نیست! 

به عنوان مثال، کم خوابی ما را بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار می دهد. در یک مطالعه در سال 2009 ، افرادی که کمتر از 7 ساعت در شب می خوابند، 3 برابر بیشتر از افرادی که 8 ساعت یا بیشتر می خوابند، در معرض خطر سرماخوردگی قرار داشتند.

مطالعه ای از دانشگاه واشنگتن به بررسی رابطه بین کمبود خواب مزمن و سیستم ایمنی بدن پرداخت. با بررسی 11 دوقلو یکسان با الگوهای خواب متفاوت، محققان دریافتند که دوقلوهایی که کمتر می‌خوابیدند در مقایسه با خواهر و برادرشان، سیستم ایمنی افسرده‌تری داشتند. 

همه ما می دانیم که خستگی ما را بداخلاق تر می کند و به راحتی ملتهب می شویم، اما در واقع بخشی کلیدی از پاسخ التهابی بدن - به نام سیتوکین ها - را تضعیف می کند که برای مبارزه با عفونت ها کاملا ضروری است.

و با افزایش خستگی، خطر عفونت جدی نیز افزایش می یابد. در مطالعه‌ای روی 57000 زن ، آن‌هایی که سعی می‌کردند کمتر از 5 ساعت در شب بخوابند (که برای والدین جدید بسیار رایج است) 50 درصد افزایش خطر ابتلا به ذات‌الریه داشتند.

خواب به مبارزه با عفونت کمک می کند و پاسخ سیستم ایمنی به واکسیناسیون را افزایش می دهد.

در حالی که کمبود خواب به طور بالقوه سیستم دفاعی بدن شما را تضعیف می کند، از طرف دیگر، چندین مطالعه نشان داده اند که خواب پاسخ ایمنی قوی تری به واکسن ها را تقویت می کند - که حافظه ایمنی بدن ما را بهبود می بخشد !

طبق مطالعه‌ای در آلمان، خواب ممکن است به سلول‌های T ما (که اساساً سگ مهاجم سیستم ایمنی است که به طور خاص در برابر ویروس‌ها کار می‌کند) کمک کند تا برای مبارزه با عفونت بهتر به هدف خود بپیوندند .

خط پایانی: خواب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای تقویت سیستم ایمنی و محافظت از بدن خود در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا و به طور بالقوه از بیماری های جدی تر انجام دهید!

۰ ۰

مادران خوب، افکار ترسناک

۶ بازديد

مادران خوب، افکار ترسناک

حمایت از مادر

اگر بچه را زمین بگذارم چه؟ آیا فرزندم بدون من بهتر است؟ اگر با کودک از جاده خارج شوم چه می شود؟

این افکار آن چیزی نیست که اکثر ما با مادر شدن اولیه مرتبط می‌دانیم، اما برای بسیاری از زنان، آنها یک واقعیت هستند. به آنها "افکار مزاحم" می گویند، ایده هایی که به نظر می رسد به مغز شما حمله می کنند. افکار مزاحم یکی از علائم رایج افسردگی و اضطراب پس از زایمان است. با کمال تعجب، بیش از نیمی از تازه مادران گزارش می دهند که آنها را دارند.

برای ساده‌تر کردن همه چیز، آنها را فقط می‌گوییم: افکار ترسناک.

افکار ترسناک چیست؟

افکار ترسناک تصاویر و صداهایی هستند که به نظر می رسد از ناکجاآباد بیرون می آیند. آنها احساس غریبگی می کنند، شخصیتی ندارند و می توانند بسیار استرس زا باشند. برای تازه مادران، افکار ترسناک اغلب شامل آسیب رساندن تصادفی یا عمدی به کودک است. به عنوان مثال، برخی از مادران گزارش می دهند که نوزاد خود را حمام می کنند و ناگهان فکر می کنند، چه می شود اگر من فقط یک دقیقه دور شوم؟ یا حتی اگر سرش را زیر آب بگذارم چه اتفاقی می افتد؟

و هرچه بیشتر سعی کنند به آن فکر نکنند ، دور کردن این فکر سخت‌تر می‌شود.

چرا افکار ترسناک رخ می دهند؟

واضح است که مادران وقتی افکار ترسناک دارند وحشت زده می شوند. شما فقط یک بارداری کامل را در رویای مادر شدن و ملاقات با فرزند خود گذرانده اید. تو او را بیش از هر چیز روی کره زمین دوست داری. بنابراین، بسیار آزاردهنده است که ناگهان به آسیب دیدگی کودک خود فکر کنید. به خصوص اگر شما کسی باشید که به او صدمه می زند.

اکثر زنانی که این موارد را تجربه می کنند قبلاً هرگز آن را نداشته اند. افکار ترسناک می توانند در ذهن شخم زده و در بدترین لحظات ظاهر شوند. حتی گاهی اوقات مادران احساس می‌کنند که دارند «دیوانه می‌شوند» و به دنبال کمک نمی‌روند، زیرا به شدت احساس گناه و خجالت می‌کنند... و حتی نگران هستند که ممکن است فرزندشان از آنها گرفته شود.

بیایید یک چیز را کاملاً روشن کنیم: داشتن افکار ترسناک شما را به یک مادر بد یا دیوانه تبدیل نمی کند. با این حال، معنای آن این است که شما یک علامت رایج افسردگی یا اضطراب پس از زایمان را دارید. و این واقعیت که شما از این افکار وحشت زده شده اید دقیقاً همان چیزی است که آنها را به همان چیزی که هستند نشان می دهد: افکار مزاحم، نه خواسته های واقعی.

در مورد افکار ترسناک چه کنم؟

اگرچه افشای افکار ترسناک خود برای شریک یا دوستانتان می تواند 1000% دلهره آور باشد، مهم است که این قدم را بردارید. اگر برای آن آماده نیستید، با خواندن در مورد مادران دیگری که افکار ترسناک را تجربه کرده اند شروع کنید. ما به خصوص این مقاله و این مقاله را دوست داشتیم . همچنین می‌توانید کتاب‌هایی مانند مادران خوب، افکار ترسناک دارند و رها کردن نوزاد و سایر افکار ترسناک: شکستن چرخه افکار ناخواسته در مادری را در نظر بگیرید .

وقتی آماده شدید، افکارتان را به کسی که به او اعتماد دارید بگویید. حتی می‌توانید کتاب‌ها یا مقالاتی را که خوانده‌اید با آن‌ها به اشتراک بگذارید تا درک عمیق‌تری به آن‌ها بدهید - و از آنها حمایت کنید.

یا، می توانید با OBGYN خود تماس بگیرید و یک قرار ملاقات برای بحث در مورد آن با یک متخصص تعیین کنید. اگر ترجیح می دهید، می توانید آن را با شریک زندگی خود در میان بگذارید و سپس به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید. یک متخصص ممکن است به شما کمک کند تا بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است و چگونه می توانید به خودتان کمک کنید تا به تعادل طبیعی خود بازگردید.

در هر صورت، این را بدانید: شما تنها نیستید. بسیاری از مادران در دوران پس از زایمان افکار مزاحم را تجربه می کنند. این ترسناک است و تنها و وحشتناک است اما کمک وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اولین قدم را بردارید.

۰ ۰

8 هدیه معنادار برای والدین اولیه

۵ بازديد

8 هدیه معنادار برای والدین اولیه

هدایای اولیه: پدری که دست نوزاد را در NICU گرفته است

آوردن یک کودک به دنیا یک زمان فوق العاده هیجان انگیز و پر از امید و رویا است. اما وقتی کودک شما کمی زودتر از حد انتظار به دنیا می‌آید، این امیدها و رویاها می‌توانند با استرس آغشته شوند. نوزادان نابالغ جنگجویان کوچکی هستند، و آنها سزاوار تمام تربیتی هستند که می توانند دریافت کنند، اما والدینشان هم همینطور. اگر به فکر جمع آوری یک هدیه معنادار هستید که به پدر و مادری که زودتر از قبل ازدواج کرده اند می فهمد که در این دوران چالش برانگیز چقدر از آنها مراقبت و حمایت می کنید، این هشت ایده را بررسی کنید که مطمئناً این کار را انجام می دهند.  

لباس های نخی نرم

والدین جدید ممکن است از داشتن ازدواج زودهنگام پولی نگرفته باشند، و ممکن است لباس به اندازه کافی ریز برای فرزند کوچک خود نداشته باشند، بنابراین برخی از لباس های جدید و به اندازه قبل از ازدواج احتمالا مورد قدردانی قرار خواهند گرفت! از آنجایی که پوست جدید نوزاد برای حفظ سلامتی خود به نرم ترین مواد نیاز دارد، به دنبال پنبه 100٪ ارگانیک باشید (ما به بسته های لباس بدن خود که در الگوهای شایان ستایش هستند و در اندازه های اولیه موجود هستند، بی تفاوت هستیم). می‌توانید برای آن دست‌ها و پاهای شیرین، دستکش و چکمه، و حتی چند کلاه دست‌ساز برای گرم نگه‌داشتن سر پرزدار قرار دهید.  

Milestone Preemie Cards 

Preemies با سرعت خاص خود توسعه می یابند، که می تواند هر نقطه عطف کوچکی را خاص کند. پس چرا به والدین جدید کمک نکنید که هر یک از این پیروزی های کوچک را با کارت های مایل استون جشن بگیرند . این کارت‌ها نه تنها به‌عنوان یادگاری از زمان گران‌بها عمل می‌کنند، بلکه این هدیه اولیه همچنین چالش‌های منحصربه‌فردی را که یک نوزاد تازه متولد شده باید بر آن غلبه کند، تصدیق می‌کند. 

قطار غذا 

غذا یک هدیه ی بی انتها برای والدین است. هیچ چیز سعادت‌بخش‌تر از آوردن یک نوزاد به خانه نیست. اما هنگامی که نوزاد شما ناهنجار است و آن شب های طولانی شامل سفر به NICU می شود، خستگی می تواند به سطح کاملا جدیدی برسد. با کمک سرویسی مانند Meal Train ، می‌توانید مطمئن شوید که والدین جدید زندگی‌تان تا زمانی که می‌خواهید قطارتان حرکت کند، به خوبی تغذیه می‌شوند. 

اشتراک جعبه اسنک

با یک جعبه اشتراک میان وعده به مادر کمک کنید تا احساس انرژی کند . می توانید تنقلات مورد علاقه او را انتخاب کنید و مطمئن شوید که ماهی یک بار به خانه او تحویل داده می شود. آن جلسات پرستاری در اواخر شب با مقداری کوکی در دست احساس تخلیه کمتری خواهند داشت. اگر این هدیه اولیه را در نظر می گیرید، صدها گزینه موجود است که هر سلیقه و بودجه ای را برآورده می کند.

رایحه درمانی برای مادر و نوزاد

با چیدن کیت آروماتراپی مادر و نوزاد، استراحت را هدیه دهید. استرس می تواند مانع از شیردهی و بهبودی شود و باعث ایجاد احساس ناراحتی در نوزاد شود، پس چرا عنصر آرامش را اضافه نکنیم؟ عطرهای آرامش بخش مانند اسطوخودوس و اسانس نرولی را پیدا کنید. کتابی در مورد ماساژ کودک و یک پتوی نرم برای کودک اضافه کنید، و یک هدیه به یاد ماندنی برای والدین دارید.  

روپوش پرستاری مد روز

روکش‌ها و روکش‌های پرستاری فاصله زیادی با پارچه‌های سال گذشته داشته است. شما می توانید بافت ها، الگوها و رنگ های زرق و برق دار را بیابید و حتی آنها را مونوگرام کنید. وقتی شیردهی مادر تمام شد یا اگر برای شیر دادن به فرزندش نیازی به حفظ حریم خصوصی نداشته باشد، برخی از روکش ها می توانند به عنوان یک شال زیبا برای مادر تبدیل شوند. 

کتابی را با پیام های عاشقانه پر کنید

یک نسخه از کتاب ویژه ای مانند اوه، مکان هایی که می روید نوشته دکتر سوس بردارید ، و از دوستان و خانواده بخواهید پیام های محبت آمیز تشویق و توصیه های زندگی برای کودک بنویسند. نه تنها یک کتاب کودکانه دوست‌داشتنی برای هدیه دادن به والدینی خواهید داشت، بلکه همراه کردن دوستان و خانواده می‌تواند میراثی دوست‌داشتنی ایجاد کند که برای سال‌های آینده ارزشمند خواهد بود. 

کیسه ای پر از چیزهای خوب فقط برای والدین

بیا با آن روبرو شویم؛ نوزادان با ورود به جهان با هزاران هدیه پر می شوند. گاهی اوقات آوردن یک هدیه ویژه برای بزرگسالان لذت بخش است. یک کیف خوب بخرید و آن را با تمام موارد مورد علاقه آنها پر کنید. می توانید یک بطری شراب جشن، گواهی هدیه به رستوران مورد علاقه آنها، شکلات تلخ گران قیمت، گل، یک قاب عکس با عکس خانواده جدید و سایر وسایل شخصی دیگر را شامل کنید. 

۰ ۰

چند روال یوگا برای کاهش استرس کودک و من

۸ بازديد

چند روال یوگا برای کاهش استرس کودک و من

مادر در حال تمرین یوگا در حالی که کودکش را در کریر می پوشاند

یوگا یک شکل مهم و فوق العاده مفید از ورزش و مراقبت از خود است که مردم در سراسر جهان از آن لذت می برند. و هنگامی که شما یک والدین پس از زایمان هستید، مزایای یوگا تقریباً بیش از حد قابل ذکر است! 

از بازگشت ملایم به فعالیت بدنی پس از ضربه وارد شده به بدن در اثر بارداری و زایمان، تا ارتباط ذهن و بدنی که هوس کرده‌اید، و فرصتی برای برقراری ارتباط خاص با کودکتان درست در خانه‌تان… این یک راه ویژه برای رفع نیازهای جسمی و روحی شما در سه ماهه چهارم و بعد از آن است. 

چه شما نوزاد خود را حمل کرده اید و به دنیا آورده اید یا خانواده خود را از طریق فرزندخواندگی، رحم اجاره ای، پرورش داده اید، یا در غیر این صورت والدینی که به دنیا نمی آیند، یوگا "کودک و من" هنوز ایده خوبی است! این یک راه سرگرم کننده برای تقویت و کشش بدن شما در حالی است که با مجموعه شادی خود سرگرم می شوید. 

این زمان مناسبی در زندگی کودک شماست تا زمینه را برای فعالیت بدنی، تمرکز حواس و فعالیت های پیوند خانواده فراهم کنید. با برخی از ویدیوهای یوگای رایگان مورد علاقه ما برای نوزادان و مراقبان ما، غوطه ور شوید و در این فرآیند یک سفر سلامتی یوگا برای کودک خود را آغاز کنید. 

یوگا ریکاوری پس از زایمان 

 

این ویدیو مکانی عالی برای شروع سفر تمرینی پس از زایمان شماست! بچه دار شدن عوارض روحی و جسمی دارد. پس از تایید برای تمرین سبک (معمولاً 6 تا 8 هفته پس از زایمان)، به آرامی با یک تمرین یوگای آرام و ترمیمی مانند این تمرین که کودک شما را در خود جای داده و ماهیچه ها و مفاصل شما را دوباره بیدار می کند، شروع کنید. 

 تمرین + حرکات کششی Baby-and-Me Yoga

 

 این یوگای 20 دقیقه‌ای برای نوزادان و من، ابزاری است که می‌تواند حتی در پرجمعیت‌ترین برنامه‌ها جای بگیرد و می‌توان آن را با پیش خزنده انجام داد. مربی دوستانه، خوش‌بین است و تغییرات ساده‌ای را ارائه می‌کند تا ویدیو برای همه کار کند.  

Quickie Yoga Flow با بوسه + نیشخند

 

این روال یوگا را می توان از زمانی که برای ورزش پس از زایمان تایید شد انجام داد. شبیه یک جریان معمولی یوگا است، اما تعامل زیادی با کوچولوی شما که روی یک پتوی راحت در کنار یا انتهای تشک شما قرار گرفته است را در بر می گیرد. کمتر از 10 دقیقه است و شما با دویدن به زمین خواهید خورد، و برای مادر غرق شده ای که فقط می خواهد با بیبی یک تمرین سریع داشته باشد، عالی است.  

یوگا برای مادران شیرده  

 

در حالی که مربی به‌طور واضحی کودکی را در ویدیو گنجانده نیست، شما می‌توانید به راحتی از این روال در حالی که کودکتان روی تشک دراز کشیده است، یا در حالی که این کار را انجام می‌دهید، در یک قلاب‌زن یا مکان دیگری در نزدیکی نشسته است، لذت ببرید. حدود 25 دقیقه طول می کشد، بنابراین ممکن است لازم باشد تا نیمه راه را برای در آغوش گرفتن نوزاد بشکنید، و این اشکالی ندارد! هدف این ویدیو شیر دادن به مادران است تا به وضعیت قوز کردن/بدی که بسیاری از ما تجربه می‌کنیم، گردن درد و سایر مشکلات رایج مادرانی که مستقیماً از سینه به نوزاد خود پمپاژ می‌کنند یا به آنها شیر می‌دهند، کمک کند. این یک نوع یوگا کششی آهسته و ملایم است که می توانید در هر زمانی از روز از آن لذت ببرید. 

جریان یوگا 15 دقیقه ای خزنده-دوستانه

 

 

انجام تمرینات پس از زایمان در زمانی که کودک شما هنوز تحرک ندارد، راحت تر و آرامش بخش تر است، اما این توالی یوگا سریع و دقیق شامل حرکاتی است که می توانید با وجود حواس پرتی یک خزنده انجام دهید. مربی چند اسباب بازی و یک آینه در اطراف تشک خود قرار داده است تا کودک را سرگرم کند که ایده خوبی برای استفاده حداکثری از این جریان 15 دقیقه ای است. 

جریان یوگا تعاملی Baby-and-Me

 

به جای نشستن یا بازی روی تشک، می تواند برای او سرگرم کننده تر باشد (و تمرین بهتری برای شما!) اگر آنها را در تمرین بگنجانید. این جریان نیم ساعته کودک و من کودک شما را به وزنه ای برای بسیاری از حرکات تبدیل می کند و می تواند به محض تایید شدن برای انجام تمرینات پس از زایمان انجام شود. 

بچه + شکم = برنده شدن

 

هسته اصلی جایی است که بسیاری از مادران جدید می خواهند روی آن کار کنند. تقویت و سفت کردن آن عضلات برای وضعیت بدنی مهم است و همچنین به شما کمک می کند تا بعد از زایمان طبیعی یا سزارین احساس بهتری داشته باشید. این سکانس یوگای مامان و من از کودک شما دعوت می کند تا در تمرین شرکت کند تا در حین کار روی عضلات شکم، او را سرگرم کند.

یوگای بعد از زایمان متوسط

 

اگر در یوگا تازه کار نیستید و قبل یا در طول بارداری خود یک تمرین متوسط ​​ثابت داشته اید، این جریان قدرتی 13 دقیقه ای برای افراد غیر مبتدی مکانی عالی برای شروع سفر تمرینی پس از زایمان شما است. اگر به یک جلسه طولانی‌تر نیاز دارید، می‌توانید این ویدیوی خواهر را توسط همان مربی که Baby را نیز در خود جای داده است، دنبال کنید .

یوگا کامل بدن نگهدارنده کودک 

 

برخی از نوزادان تنها به دراز کشیدن روی تشک یا بازی بی سر و صدا با اسباب بازی ها در طول تمرین یوگا راضی نیستند و نیاز به در آغوش گرفتن دارند. این ویدیو برای آن دسته از نوزادانی که واقعاً می‌خواهند همیشه در آغوش شما باشند، عالی است، و به عنوان یک امتیاز، نگه داشتن کودک در سراسر بدن مطمئناً باعث افزایش تمرینات قدرتی و عامل سوختگی می‌شود!

۰ ۰

آنچه درباره واکسن کووید برای نوزادان و کودکان باید بدانید

۶ بازديد

آنچه درباره واکسن کووید برای نوزادان و کودکان باید بدانید

دختر بچه ای واکسن می زند

لحظه ای که بسیاری از مادران و پدران منتظر آن بودند - از همان آغاز همه گیری - بالاخره فرا رسید! سازمان غذا و دارو (FDA) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) به تازگی واکسن کووید-19 را برای کودکان زیر 5 سال مجاز کردند. این بدان معناست که تقریباً 18 میلیون کودک دیگر واجد شرایط دریافت واکسن برای محافظت از خود و کاهش آن خواهند بود. خطر سرایت بیماری به خانواده، معلمان و غیره! همانطور که با هر تحولی در حماسه کووید اتفاق افتاده است، برخی از والدین رویکردی منتظر بمانند، در حالی که برخی دیگر به طرز باورنکردنی آسوده شده اند و در اسرع وقت قرار ملاقات رزرو می کنند. 

با توجه به افزایش مجدد تعداد موارد کووید، و ناپدید شدن ماسک‌ها از استفاده عمومی، مهم است که والدین حقایق را مستقیماً در مورد واکسن کووید برای کودکان بدانند. مهم نیست که قصد انجام چه کاری را دارید، یک چیز مسلم است، در این دنیایی که ما با اطلاعات نادرست از ترول های رسانه های اجتماعی و دردسرسازان بمباران شده ایم، شما بهترین بینش را می خواهید تا به شما در تصمیم گیری کمک کند.

این اطمینان‌بخش است که بدانید مقامات ارشد، مانند آکادمی اطفال آمریکا ، والدین را به طور کامل تشویق می‌کنند که فرزندانشان و خودشان را واکسینه کنند. با این وجود، برای کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه، اجازه دهید به برخی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است در مورد واکسن کووید-۱۹ داشته باشید – و واکسن تقویت‌کننده – برای نوزادان کوچک و کودکان نوپا بپردازیم.

آیا کودکان خردسال باید واکسینه شوند؟

در اینجا سه ​​دلیل خوب برای اینکه چرا به کودکان - و بزرگسالان - معقول است، آورده شده است:

کووید برای کودکان خطرناک است: مطمئناً، کودکان نسبت به بزرگسالان مسن‌تر به عفونت‌های شدیدتر مبتلا می‌شوند، اما برخی از آنها بسیار بیمار می‌شوند نوع فعلی Omicron از زمان شروع همه‌گیری، بیشترین کودکان را در بیمارستان بستری کرده است. تقریباً 13.5 میلیون کودک از آغاز همه‌گیری به کووید-19 مبتلا شده‌اند ، بیش از 128000 نفر در بیمارستان بستری شده‌اند و 1536 کودک جان خود را از دست داده‌اند . تا به امروز، نزدیک به 500 نفر از آنها زیر 5 سال داشته اند (COVID-19 در میان 10 علت اصلی مرگ و میر کودکان 5 تا 11 ساله قرار دارد.)

کودکان خردسال همچنین می توانند به عارضه نادر (اما گاهی کشنده) کووید به نام سندرم التهابی چند سیستمی در کودکان مبتلا شوند که در آن قلب، ریه ها، کلیه ها و مغز می توانند بسیار ملتهب شوند. علاوه بر این، علائم طولانی مدت - مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی - می تواند برای کودک بسیار وحشتناک باشد.

کووید برای خانواده شما خطرناک است: اکثر بچه های آلوده علائم کمی دارند یا هیچ علائمی ندارند... اما هنوز هم می توانند کووید را به اعضای خانواده سرایت کنند—و حس بویایی یا چشایی خود را از دست بدهند...یا در بیمارستان فرود آیند یا بدتر!

کووید برای همسایگان شما خطرناک است: کودکان می توانند به سرعت بیماری را گسترش دهند زیرا در پوشیدن ماسک، شستن دست ها چندان قابل اعتماد نیستند و اغلب کاملاً خوب به نظر می رسند ... حتی اگر آلوده باشند. انتشار عفونت به همبازی‌ها، معلمان و سایر افراد نزدیک می‌تواند باعث تحریک عبور ویروس از کل جامعه شود. و هنگامی که افراد بیمار می شوند، ویروس به سرعت میلیون ها و میلیاردها ذره ویروس را تکثیر می کند ... و در آن زمان است که جهش های خطرناکی ممکن است رخ دهد. آنچه ما دیده ایم این است که یک جهش بزرگ می تواند به ده ها میلیون نفر در سراسر جوامع ما، کشور و جهان آسیب برساند!

آیا واکسن های کودکان با نسخه های بزرگسالان تفاوت دارد؟

از ژوئن 2022، کودکان زیر 5 سال دو گزینه واکسن دارند:

  • واکسن مدرنا کودکان 6 ماهه تا 5 ساله می توانند یک چهارم دوز مصرفی بزرگسالان را در دو واکسن به فاصله چهار هفته دریافت کنند.

  • واکسن فایزر این واکسن یک دهم قدرت واکسن بزرگسالان است. کودکان 6 ماهه تا 4 ساله دو دوز - با فاصله سه هفته - و دوز سوم و نهایی حداقل دو ماه پس از دوز دوم دریافت می کنند. 

برای بچه های بزرگتر، (به زودی) سه گزینه واکسن COVID-19 وجود خواهد داشت:

  • واکسن فایزر این برای کودکان 5 تا 11 سال است. دوز یک سوم دوز بزرگسالان است و در دو واکسن به فاصله 21 روز تزریق می شود. واقعیت: برای بسیاری از بیماری‌ها، مانند فلج اطفال و کزاز، ما به کودکان همان دوز واکسن را به اندازه بزرگسالان می‌دهیم. اما در مورد کووید، مطالعات نشان می دهد که بچه ها با دوز کمتر خوب عمل می کنند.

  • واکسن مدرنا این برای کودکان 6 تا 11 سال است . این دوز نصف دوز بزرگسالان است و دو بار تجویز می شود و بین دوز اول و دوم 28 روز است. (این قرار است به زودی توسط CDC تایید شود.)

  • واکسن مدرنا نوجوانان (12 تا 17 سال) همان دوز بزرگسالان را دریافت می کنند که در دو دوز به فاصله 4 هفته تجویز می شود. (این قرار است به زودی توسط CDC تایید شود.)

آیا کودکان 4 و 11 ساله باید منتظر تولد خود باشند تا بتوانند دوز بیشتری از واکسن کووید-19 دریافت کنند؟

خیر. همه کودکان واجد شرایط - از جمله آنهایی که در آستانه سنین بالاتر هستند - باید واکسن کووید خود را در اسرع وقت دریافت کنند. و اگر کودک 4 یا 11 ساله شما بین اولین و آخرین دوزش تولد داشته باشد، مقدار دوز مناسب برای سن تازه وارد شده خود را دریافت خواهد کرد . 

واکسن کووید-19 چقدر در کودکان موثر است؟

در اینجا مهمترین نکته وجود دارد: واکسن ها در پیشگیری از بیماری های شدید بسیار موثر هستند. آنها از بستری شدن و مرگ بچه ها جلوگیری می کنند. محققان تخمین می زنند که واکسینه شدن کامل خطر بستری شدن در بیمارستان را تا بیش از دو سوم کاهش می دهد. یک مطالعه نشان داد که 92 درصد از کودکان 5 تا 11 ساله بستری شده با کووید در بیمارستان در طول موج Omicron واکسینه نشده بودند .

در مورد محافظت از عفونت های کمتر شدید چطور؟ برای ست زیر 5 سال، فایزر 80% در برابر کووید علامت دار (بعد از سه تزریق ) موثر است . به طور متوسط ​​(31٪) در محافظت از کودکان 5 تا 11 ساله در برابر نوع Omicron موثر است. مدرنا  کمی موثرتر بود و از 51 درصد کودکان 6 ماهه تا 2 ساله و 37 درصد کودکان 2 تا 5 ساله محافظت می کرد واکسن‌های جدید مدرنا برای کودکان بزرگ‌تر تقریباً 88 درصد در کودکان 6 تا 11 ساله و 93 درصد در نوجوانان 12 تا 17 ساله مؤثر است.

با این حال، درک این نکته مهم است که اثربخشی واکسن برای هر واکسنی با گذشت زمان کاهش می‌یابد... تقویت‌کننده‌ها ضروری است.

آیا واکسن کووید-۱۹ برای کودکان بی خطر است؟

آره! واکسن COVID-19 جدید به نظر می رسد، اما فناوری شگفت انگیز mRNA پشت آن برای دهه ها مورد مطالعه قرار گرفته است. کودکان 3000+ 5 تا 11 ساله که در طول آزمایشات بالینی واکسن را دریافت کردند، معمولاً عوارض جانبی کمی داشتند، از جمله درد در محل تزریق، خستگی خفیف و سردرد. هیچ واکنش جدی و مرگ و میر نداشت. و همین نتایج برای بچه های کوچکتر نیز صادق است. از آنجایی که کودکان به ندرت دارای عوارض جانبی طولانی مدت از عفونت کووید هستند، CDC خاطرنشان می کند که " بسیار بعید است که پس از واکسیناسیون، از جمله واکسیناسیون COVID-19 ."

در مورد مشکلات قلبی مرتبط با واکسیناسیون کووید-۱۹ چطور؟

عفونت واقعی با ویروس COVID-19 واقعی به ندرت باعث میوکاردیت (التهاب قلب) می شود. احتمال بروز مشکلات قلبی در کودکان پس از عفونت کووید بسیار بیشتر از پس از دریافت واکسن است. آخرین اعداد از CDC نشان می دهد که میزان میوکاردیت در کودکان غیر معمول است: از یک میلیون دوز واکسن، تقریباً چهار مورد میوکاردیت در کودکان 5 تا 11 ساله پس از واکسن دوم رخ داده است. و هیچ موردی در میان نوزادان و کودکان نوپا درگیر در آزمایش واکسن گزارش نشده است. گروه متخصصی که شواهد را بررسی کردند به این نتیجه رسیدند که مزایای واکسن کووید-19 برای کودکان بیشتر از خطرات آن است.

آیا کودکانی که قبلاً COVID-19 داشته اند هنوز به واکسن نیاز دارند؟

آره! متأسفانه، کودکان و بزرگسالان ممکن است بیش از یک بار به ویروس COVID-19 مبتلا شوند. در حالی که مردم احتمالاً پس از بهبودی از ویروس مصونیت دارند، مشخص نیست که این محافظت چقدر طول می کشد.

آیا کودکان واقعاً به تقویت کننده کووید نیاز دارند؟

آره. همه کودکان 5 تا 11 ساله باید حداقل پنج ماه پس از دریافت دو واکسن اولیه، دوز تقویت کننده واکسن کووید-19 فایزر را دریافت کنند. تحقیقات نشان داده است که این دوز سوم به طور قابل توجهی آنتی بادی های علیه ویروس را تقویت می کند - از جمله نوع مسری تر Omicron. این امر به ویژه مهم است زیرا تعداد بیشتری از کودکان در طول موج Omicron بیمار شده اند، اثرات طولانی مدتی را تجربه کرده اند و در بیمارستان بستری شده اند . در حالی که هنوز هیچ تقویت کننده ای برای کودکان کوچکتر در دسترس نیست، کارشناسان معتقدند که به احتمال زیاد دوز تقویت کننده مورد نیاز است.

کودک من از کجا می تواند واکسن کووید-19 را دریافت کند؟

ارائه دهندگان واکسن کووید-19 بزرگسالان، مانند داروخانه ها و مراکز بهداشتی اجتماعی، واکسن های کودکان بزرگ و همچنین پزشکان اطفال و ارائه دهندگان مراقبت های اولیه را تولید می کنند. پزشک شما احتمالاً می‌تواند شما را به سمت گزینه‌های نزدیکتان راهنمایی کند، یا می‌توانید از vaccines.gov برای جستجوی مکان‌ها با کد پستی استفاده کنید. در حال حاضر، کودکان بالای 3 سال می توانند واکسن کووید-19 خود را از داروساز دریافت کنند، اما کودکان کوچکتر برای دریافت واکسن باید به پزشک اطفال، پزشک خانواده یا ارائه دهنده مشابه مراجعه کنند.

۰ ۰

دولا پس از زایمان چیست؟

۵ بازديد

دولا پس از زایمان چیست؟

دولا پس از زایمان به مادر جدید کمک می کند



همه ما پس از تولد نوزاد جدید به کمک نیاز داریم. برای برخی، این کمک از طریق یک شریک حامی و آگاه است. برای دیگران، یک عضو قابل اعتماد خانواده یا دوست که می تواند کمک کند (و یک شانه). اما برای بسیاری، دریافت کمک پس از زایمان، در بهترین حالت، توهمی است. والدینی که به دنیا نمی آیند اغلب به اندازه شریک زندگی خود دچار خواب آلودگی و تازه وارد شدن به بازی هستند. و دهکده ای که پدر و مادری جدید دارند، خیلی دور زندگی می کند و نمی تواند کمک و حمایتی را که واقعاً نیاز دارید به شما ارائه دهد. به علاوه، یک نظرسنجی جدید نشان داد که 57 درصد از والدین حتی از درخواست کمک خودداری می‌کنند، زیرا انجام این کار باعث می‌شود احساس کنند که شکست خورده‌اند.. اما درخواست – و دریافت – کمک می‌تواند دنیای متفاوتی را برای سلامت روانی و جسمی والدین جدید ایجاد کند. وارد کنید: دولای پس از زایمان. برخلاف دولاهای زایمان که در هنگام زایمان کمک می‌کنند، دولاهای پس از زایمان والدین را در هفته‌های اولیه پس از تولد راهنمایی می‌کنند، نه تنها مهارت‌های ضروری مانند قنداق کردن و آرام کردن نوزاد را آموزش می‌دهند، بلکه باعث استراحت، اطمینان و حمایت محبت‌آمیز می‌شوند. بنابراین، اگر از خود می‌پرسید، "آیا من به دولا پس از زایمان نیاز دارم؟" بخوانید تا متوجه شوید.

دولا پس از زایمان چه می کند؟

دولا پس از زایمان، حمایت فیزیکی، عاطفی، اطلاعاتی و عملی را به والدین جدید و خانواده‌هایشان در طول دوره پس از زایمان، که اغلب سه ماهه چهارم نامیده می‌شود، ارائه می‌کند . دولاهای پس از زایمان، اساساً برای مادر شدن والدین جدید و گرفتن دست آنها در این تغییر زندگی وجود دارد. در حالی که همه دولاهای پس از زایمان دقیقاً مجموعه خدمات مشابهی را ارائه نمی دهند، اما همه آنها می دانند که دوره پس از زایمان برای والدین و نوزادان چگونه به نظر می رسد و چه احساسی دارد، که بسیار ارزشمند است. بسیاری از دولاهای پس از زایمان اطلاعات و/یا پشتیبانی در مورد…

  • استراحت، شفا و مراقبت شخصی
  • انتقال به والدین جدید
  • شیردهی و پمپاژ
  • تغذیه نوزاد
  • آرامش بخش
  • پیوند
  • لباس نوزاد
  • مراقبت از نوزاد مانند پوشک زدن، آروغ زدن و حمام کردن
  • مراقبت و سازگاری خواهر و برادر
  • منابع و ارجاعات
  • کارهای سبک خانه
  • آماده سازی غذا

دولاهای پس از زایمان می توانند در طول روز یا عصر کار کنند. آنها می توانند روزانه یا کمتر بیایند. و ساعات آنها می تواند متفاوت باشد، معمولاً بسته به نیاز شما در شیفت های حدوداً چهار تا پنج ساعته فرود می آیند. در حالی که برخی از والدین جدید می خواهند یک دولا پس از زایمان در کل سه ماهه چهارم بارداری داشته باشند ، برخی دیگر چند هفته را انتخاب می کنند. در پایان، این کاملاً به شما بستگی دارد که چقدر کمک می‌خواهید و می‌توانید از عهده آن برآیید.

مزایای داشتن دولا پس از زایمان چیست؟

مزایای داشتن دولا پس از زایمان بسیار زیاد است. هدف دولا پس از زایمان این است که به شما کمک کند تا به نقش جدید خود به عنوان والدین جدید تبدیل شوید. هیچ قضاوت یا توشه عاطفی وجود ندارد، فقط کمک و حمایت است که مستقیماً منجر به احساس قدرت والدین می شود. تحقیقات نشان داده است که دولا پس از زایمان نیز می تواند…

  • افزایش نرخ شیردهی آیا می‌دانستید که حدود 92 درصد از والدینی که مورد بررسی قرار گرفتند، تنها سه روز پس از زایمان، در شیر دادن به نوزادشان مشکل دارند؟ و اینکه مشکلات اولیه شیردهی با قطع شیردهی مرتبط است؟ درسته. همچنین درست است: Doulas اطلاعات مهم تغذیه نوزاد - و حمایت عاطفی و فیزیکی - را در آن روزهای فوق العاده آسیب پذیر پس از تولد فراهم می کند. طبق گزارشی در سال 2021 در مجله آموزش پری ناتال، در واقع، دولاها می توانند احتمال شیردهی والدین را افزایش دهند . بعلاوه، تصور می‌شود والدینی که از یک دولا پس از زایمان کمک می‌گیرند، رضایت بیشتری از شیردهی دارند و ممکن است نسبت به آنهایی که حمایت اضافی ندارند، شیردهی بیشتری داشته باشند.

  • افزایش اعتماد به نفس. وقتی به دولای پس از زایمان دسترسی دارید، برای همه چیز به صورت عملی آموزش می بینید عزیزم. بنابراین، جای تعجب نیست که ترکیب حمایت عاطفی، جسمی و آموزشی ارائه شده توسط یک دولا پس از زایمان باعث افزایش اعتماد به نفس مادر در سراسر جهان شده است. و این فوق العاده مهم است زیرا تحقیقات بیشتر نشان می دهد که افرادی که سطح اعتماد به نفس والدین بالاتری دارند، به احتمال زیاد به روشی تربیت می شوند که از مهارت ها، استعدادها و علایق فرزندانشان حمایت می کند.

  • کمک به مهار پریشانی و افسردگی پس از زایمان. تحقیقات نشان داده است که فقدان یا نارضایتی والدین جدید از حمایت اجتماعی می تواند خطر ابتلا به ناراحتی پس از زایمان، بلوغ نوزاد و افسردگی پس از زایمان را افزایش دهد . با این حال، دولا پس از زایمان ممکن است تنها حمایتی باشد که والدین جدید به آن نیاز دارند. یک مطالعه اخیر استرالیایی اشاره کرد که شکل ایده‌آل حمایت اجتماعی والدین جدید اغلب این است که فرصت صحبت با کسی را داشته باشند که با آنها همدردی کند . علاوه بر این، تحقیقات نشان داده شده در مجله مراقبت اولیه و سلامت جامعه نشان داد که والدین جدیدی که از حمایت دولا پس از زایمان (در مقایسه با حمایت تلفنی) دریافت کرده‌اند، به طور قابل‌توجهی از حمایتی که دریافت کرده‌اند راضی‌تر بوده‌اند - و بهبود بیشتری در نمرات افسردگی نشان داده‌اند.

  • به شناسایی علائم مشکل کمک کنید. بسیاری از دولاهای پس از زایمان برای شناسایی علائم اولیه افسردگی آموزش دیده اند و می توانند منابعی را ارائه دهند تا بتوانید به سرعت کمک مورد نیاز خود را دریافت کنید. در حالی که دولاهای پس از زایمان متخصص پزشکی نیستند، ممکن است بتوانند به تشخیص علائم دیگری کمک کنند که نشان می دهد شما یا کودکتان ممکن است از دیدن یک متخصص مراقبت های بهداشتی مانند متخصص کف لگن، مشاور شیردهی یا OB/ شما سود ببرید. GYN.

دولا پس از زایمان چه تفاوتی با یک پرستار نوزاد دارد؟

وظیفه دولا پس از زایمان مراقبت از والدین جدید است تا آنها برای مراقبت از نوزاد جدید آماده و مجهزتر شوند. یک پرستار نوزاد (معروف به پرستار شب یا متخصص مراقبت از نوزاد) فقط برای نیازهای کودک، مانند تعویض پوشک یک شبه، شیر دادن (یا آوردن نوزاد برای شیر نزد والدین) و به خواب بردن نوزاد وجود دارد. توجه به این نکته مهم است که یک "پرستار شب" معمولاً اصلاً پرستار نیست. از نظر فنی، برای اینکه پرستار نامیده شوید، باید مدرک RN، LVN یا LPN داشته باشید.

آیا دولاهای پس از زایمان دارای مجوز هستند؟

هیچ آژانس مهمی وجود ندارد که همه دولاهای پس از زایمان را تأیید کند و دولاهای پس از زایمان برای انجام این کار نیازی به گواهینامه ندارند. اما این بدان معنا نیست که شما نباید به دنبال دولای پس از زایمان باشید که دارای گواهینامه باشد ! دانستن نحوه (و زمان) آموزش دولای آینده نگر پس از زایمان شما می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند. به‌علاوه، برخی از شرکت‌های بیمه خصوصی و برخی از برنامه‌های مدیکید، مانند مینه‌سوتا، خدمات دولا را زمانی پوشش می‌دهند که مراقبت توسط یک دولا تأیید شده ارائه شود .  بنابراین، مهم است که قبل از شروع جستجو، بررسی کنید که کدام سازمان‌های گواهی‌دهنده با این صورت‌حساب مطابقت دارند.

هزینه دولا پس از زایمان چقدر است؟

در حال حاضر، حداقل  17 ایالت در حال بررسی ، برنامه‌ریزی یا اجرای سیاست‌هایی برای ارائه بازپرداخت Medicaid برای خدمات دولای تایید شده هستند. و برخی از بیمه های خصوصی ممکن است خدمات دولا پس از زایمان را پوشش دهند. اما در بیشتر موارد، والدین جدید مجبور به پرداخت از جیب خود هستند. طبق گفته موسسه بین المللی دولا ، دولاهای پس از زایمان که در شهرهای بزرگ تمرین می کنند، اغلب بین 35 تا 65 دلار در ساعت یا بیشتر دریافت می کنند. در همین حال، در شهرهای کوچکتر، قیمت ساعت به احتمال زیاد بین 25 تا 35 دلار است. در همان زمان، دولاها معمولاً برای مثلاً برنامه‌ریزی از قبل یا رزرو خدمات دولا و دولا پس از زایمان به طور همزمان، تخفیف‌های بسته ارائه می‌دهند.

۰ ۰

ریزش مو پس از زایمان: هر آنچه که باید بدانید

۴ بازديد

ریزش مو پس از زایمان: هر آنچه که باید بدانید

ریزش مو پس از زایمان: والدین تازه وارد موهای خود را برس می‌زنند



خوب یا بد، همه والدین جدید پس از تولد نوزادشان انتظار کم خوابی دارند ، اما بسیاری از آنها انتظار ریزش مو را ندارند... اما طبق گزارشی در سال 2021، این دقیقاً همان چیزی است که 68 درصد از تازه مادران تجربه می کنند. ریزش مو پس از زایمان نه تنها شایع است، بلکه شایع ترین شکایت پوستی پس از زایمان است  . در حالی که ریزش کمی مو پس از بارداری ممکن است در مقایسه با از دست دادن ZZZ های با ارزش کم رنگ به نظر برسد، ریزش مو پس از زایمان می تواند یک تجربه احساسی باشد، به خصوص زمانی که پیش بینی نشده باشد. برای جلوگیری از این سورپرایز بعد از زایمان، همه چیز را در مورد آنچه در مورد ریزش مو پس از زایمان انتظار دارید بخوانید.

علت ریزش مو پس از زایمان چیست؟

برای درک ریزش مو پس از بارداری، مهم است که ابتدا چرخه زندگی موهای خود و چگونگی تغییر آن نه تنها در دوران بارداری بلکه پس از بارداری را نیز درک کنید.

چرخه طبیعی مو

در دوران غیر بارداری، موهای شما در چهار مرحله متمایز حرکت می کند - مرحله رشد، انتقال، استراحت و سپس مرحله ریزش. در اینجا جزئیات آمده است:

  • فاز رشد: این مرحله فاز آناژن نیز نامیده می شود و تا 90 درصد موهای شما در هر زمان در این مرحله هستند.

  • فاز انتقالی: مرحله انتقالی یا کاتاژن چند هفته طول می کشد و زمانی است که فولیکول های مو شما کوچک می شوند.

  • فاز استراحت: در طول مرحله استراحت (معروف به فاز تلوژن)، فولیکول های مو شما اساساً غیرفعال هستند، به این معنی که رشدی را تجربه نمی کنند. حدود 10 تا 15 درصد از تمام موهای بدن شما بدون توجه به زمان در این مرحله استراحت هستند. این مرحله می تواند از چند هفته برای مژه ها تا نزدیک به یک سال برای موهای سر شما طول بکشد.

  • مرحله ریزش : به این مرحله فاز اگزوژن نیز گفته می شود و زمانی است که موهای شما در حال استراحت می ریزند. به طور متوسط، روزانه 100 تار مو می ریزد . 

چرخه موی بارداری

زمانی که انتظار دارید، چرخه موی معمولی چهار مرحله ای در مرحله رشد متوقف می شود و اغلب موهای ضخیم تر و سالم تری برای شما به ارمغان می آورد . (می توانید از هورمون های بارداری خود برای این کار تشکر کنید.) کمتر هیجان انگیز: همین پدیده به همین دلیل است که برخی از مادران آینده رشد مو را در نقاطی مانند شکم، صورت یا پشت تجربه می کنند.

چرخه مو پس از زایمان

به سرعت به دنیا آمدن کودک و نوسانات هورمونی دیگر - یعنی سطح استروژن شما کاهش می یابد. این کاهش استروژن به طور ناگهانی تمام موهای سر شما را به سرعت نگران کننده وارد فاز استراحت می کند. موهای شما تا چند ماه در آن برزخ مو باقی می ماند و بعد... می ریزد پالوزا! تمام موهای زائدی که در دوران بارداری نریختید اکنون آماده ترک پوست سر شما و جایگزینی است. این ریزش مو پس از زایمان تلوژن افلوویوم نامیده می شود.

چه کسانی در معرض افزایش خطر ریزش مو پس از زایمان هستند؟

در حالی که بیشتر مادران تازه وارد پس از تولد نوزاد، مقداری مو از دست می دهند، برای برخی، ریزش مو پس از زایمان می تواند توسط یک مشکل اساسی تشدید شود، از جمله:

  • کم کاری تیروئید

  • پرکاری تیروئید

  • دیابت بارداری

  • کم خونی

  • فشار

  • عدم تعادل هورمونی 

۰ ۰

نقاط عطف کودک 22 ماهه

۶ بازديد

نقاط عطف کودک 22 ماهه

یک نوزاد دختر 22 ماهه



در 22 ماهگی، کودک نوپا شما کاملاً مشخص می کند که چه زمانی می خواهد کاری را به تنهایی انجام دهد. بسته به شخصیت آنها، این می تواند هر چیزی باشد - از غذا دادن گرفته تا لباس پوشیدن تا کمانش روی صندلی ماشین. بچه‌های دیگر از «بچه شدن» راحت‌تر هستند. از برخی جهات، این می‌تواند زندگی شما را آسان‌تر کند، به خصوص اگر کمال‌گرا هستید یا عجله دارید. اما، در برابر تمایل به تسخیر و مراقبت از همه چیز برای کودک خود عقب نشینی کنید. آنچه آنها بیشتر از همه به آن نیاز دارند تشویق است. 

رفتار کودک 22 ماهه شما

شما باید به تشویق رفتارهای مثبت آنها فکر کنید و در عین حال رفتارهای ناخوشایند را سریع متوقف کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، استفاده از رویکرد "نور سبز، نور زرد، نور قرمز" من است. یک تجدید سریع:

  • رفتارهای نور سبز خوب است. به عنوان مثال می توان به اشتراک گذاری، کنار گذاشتن اسباب بازی ها، خوردن یک وعده غذایی خوب... از طریق تمجید، فعالیت های افزایش اعتماد به نفس (مانند نواختن سینه)، روتین ها و توجه محبت آمیز، لحظات مثبت بیشتری مانند این ها را تقویت کرد.
  • رفتارهای نور زرد آزاردهنده است. فکر کنید: ناله کردن، قطع صحبت کردن، انجام ندادن خواسته هایتان و غیره. با برقراری ارتباط با احترام، پیشنهاد سازش های برد-برد و دادن پیامدهای خفیف (مانند نادیده گرفتن مهربانانه یا غرغر کردن )به فرزندتان کمک کنید تا پاسخ های بهتری را بیاموزد
  • رفتارهای نور قرمز باید فورا متوقف شود. این رفتارها شامل ضربه زدن، شکستن یک قانون مهم خانواده یا انجام کاری خطرناک است. این رفتارها را با یک « پیامد مسئولیت پذیری »، مانند وقت استراحت، متوقف کنید . 

مغز کودک 22 ماهه شما

اگر بخواهید روند فکر کودک نوپای خود را ترسیم کنید، احتمالاً بسیار شبیه به یک خط خمیده است که در همه جا حرکت می کند. بله، به نظر می رسد که برخی از بچه ها به طور طبیعی نسبت به سایرین دامنه توجه بهتری دارند - اما این برای کودکان نوپا نسبی است.  

عواملی که می توانند بر دامنه توجه تأثیر بگذارند عبارتند از علاقه به کار در دست انجام، راحتی با محیط اطراف، اگر آنها گرسنه یا خسته هستند، ناتوانی های یادگیری، اختلالات خلقی و موارد دیگر. گفته شد، فعلاً انتظار زیادی نداشته باشید. به طور کلی، اگر کودک 22 ماهه شما بتواند حدود 5 دقیقه روی یک کار متمرکز بماند، در مسیر درست قرار دارد! 

چیزی که حتی کودکان نوپا با دامنه توجه محدود تمایل دارند از آن لذت ببرند؟ قافیه های مهد کودک! خیلی بیشتر از آهنگ‌ها و داستان‌های جذاب، قافیه‌های مهد کودک می‌توانند به کودکان کمک کنند تا به کلمات گفتاری گوش بدهند، دایره لغات خود را بهبود بخشند و در مورد هجاها بیاموزند. در حال حاضر، این می تواند مهارت های درک زبان و کلامی را تقویت کند - اما همچنین بخشی از پایه و اساس خواندن در ادامه راه است.

نقاط عطف 22 ماهگی (و فراتر از آن!)

در 22 ماهگی، کوچولوی شما احتمالاً کاملاً حرفه ای است و راه رفتن و حتی دویدن را دارد. اکنون تماشا کنید که آنها روی مهارت‌های حرکتی بیشتری مانند لگد زدن، پرتاب کردن و حفظ تعادل کار می‌کنند. مهارت‌های حرکتی درشت مانند این‌ها چندین گروه ماهیچه‌ای مختلف را جذب می‌کنند و نیاز به هماهنگی دارند. حالا فکر کنید که فرزندتان از روزهایی که حتی نمی توانستند غلت بزنند تا کجا پیش رفته است! 

برای بسیاری از والدینی که بچه‌هایشان به 2 سال نزدیک می‌شود، آموزش مهارت‌های کوچک مورد توجه قرار گرفته است - چه به دلیل تأثیر همسالان، اهداف شخصی یا نشانه‌هایی از آمادگی فرزند شما . اما مطمئناً قبل از کنار گذاشتن پوشک، منتظر علائم آمادگی کودک خود باشید. 

اگر کودک شما می‌خواهد روی توالت بنشیند یا به شما می‌گوید که پوشک او کثیف است، می‌توانید با خواندن کتاب‌هایی در مورد آموزش لگنی شروع به حرکت کنید ، به او اجازه دهید روی دستشویی بنشیند، و از آنها بخواهید در انتخاب شما به شما کمک کنند. از یک توالت آموزشی در فروشگاه. فقط بدانید که اگرچه مطمئناً بچه‌هایی وجود دارند که قبل از 2 سالگی تمرین می‌کنند، اما اگر چند ماه یا بیشتر صبر کنید، معمولاً فرآیند ساده‌تر و سریع‌تر است!

22 ماهگی و دندان درآوردن شما

بله، دندان های 22 ماهه شما هنوز هم دارند دندان های جدید می گیرند! در اینجا دندان هایی وجود دارد که باید در این سن انتظار داشت:

  • نیش فوقانی (کوسپید): بین 16 تا 22 ماهگی
  • کانین پایینی (کاسپید): بین 17 تا 23 ماهگی
  • رویش دندان مولر دوم پایین: بین 17 تا 23 ماهگی
  • رویش دندان مولر دوم بالا: بین 25 تا 33 ماهگی
۰ ۰