آرشیو دی ماه 1400

بررسي انواع دكوراسيون اتاق خواب

اختلالات حرکتی مرتبط با خواب

۳۳ بازديد

افراد معمولاً پس از خوابیدن به رختخواب جابجا می شوند و حرکت می کنند. برای بسیاری از ما، زمانی که یک موقعیت راحت پیدا می کنیم و به خواب می رویم، این حرکت کند می شود. اما برای میلیون‌ها نفر از افراد مبتلا به اختلال حرکتی مرتبط با خواب، حرکات شبانه قبل یا در طول خواب افزایش می‌یابد.

حرکات غیر طبیعی می تواند استراحت کافی و با کیفیت را دشوار کند. آنها همچنین می توانند خواب را برای هرکسی که با فردی که با یکی از این اختلالات کنار می آید در تخت مشترک است چالش برانگیزتر کند. خواب تکه‌تکه یا قطع می‌تواند منجر به عواقب روز مانند خستگی و مشکل در تمرکز در مدرسه یا محل کار شود. درک این شرایط اولین قدم مفید برای یافتن تسکین است.

طبق طبقه بندی بین المللی اختلالات خواب (ICSD-3)، اختلالات حرکتی مرتبط با خواب، دسته ای از اختلالات خواب هستند که در آن حرکات تکراری با خواب تداخل می کنند.. این حرکات معمولاً ساده هستند، مانند یک تکان سریع یا تکان دادن. آن‌ها با حرکات پیچیده‌تری که در پاراسومنیا دیده می‌شود ، مانند راه رفتن در خواب و وحشت‌های شبانه تفاوت دارند.

سندرم پای بی قرار

 

سندرم پای بی‌قرار (RLS) وضعیتی است که در آن فرد برای حرکت دادن اندام‌های خود هوس‌های قوی و گاهی غیرقابل مقاومت را تجربه می‌کند. هوس ها اغلب در هنگام غروب رخ می دهد که فرد غیرفعال است. میل شدید به حرکت یا تسکین این میل‌ها باعث می‌شود بعد از بیدار شدن در طول شب، خوابیدن یا دوباره به خواب رفتن مشکل شود. تقریباً همه بیماران مبتلا به RLS اختلال خواب را گزارش می کنند.

 

RLS بین 7 تا 10 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد3. افراد مبتلا به RLS احساساتی را که در پاها، بازوها و حتی گردن ایجاد می شود، ناراحت کننده، تحریک کننده یا دردناک توصیف می کنند. این وضعیت گاهی با ژنتیک، بارداری، کمبود مواد مغذی و شرایط پزشکی همراه است، اما اغلب علل دقیق RLS ناشناخته است.

علائم RLS معمولاً با حرکت دادن اندام های آسیب دیده برطرف می شود. اگرچه هیچ دارویی برای RLS شدیدتر وجود ندارد، مکمل‌های غذایی، درمان‌های پزشکی و تغییرات سبک زندگی معمولاً در کاهش علائم مؤثر هستند.

RLS فقط زمانی رخ می دهد که فرد بیدار است یا در آستانه خواب است، اما بیش از 80٪4 افراد مبتلا به RLS همچنین دارای یک اختلال حرکتی مرتبط با خواب هستند که در طول خواب اتفاق می افتد که به آن اختلال حرکتی دوره ای اندام می گویند.

اختلال حرکت دوره ای اندام

اختلال حرکتی دوره‌ای اندام (PLMD) شامل حرکات مکرر دست‌ها، پاها یا پاها در طول خواب است. فرد مبتلا به PLMD ممکن است هر بار 5 تا 90 ثانیه، حداقل 15 بار در ساعت، تکان بخورد یا لگد بزند. این حرکات ممکن است باعث بیدار شدن فرد شود، بنابراین اختلالات خواب یکی از عوارض رایج این اختلال حرکتی مرتبط با خواب است.

افرادی که مبتلا به PLMD تشخیص داده شده اند، تمایلی آگاهانه برای حرکت دادن اندام های خود ندارند و مانند افرادی که با RLS تشخیص داده می شوند، احساس ناراحتی نمی کنند. عدم تمایل به حرکت و ناراحتی باعث می شود بسیاری از افراد مبتلا به PLMD از علائم شبانه خود بی خبر باشند.

مطالعات نشان داده اند که حدود 2% از کودکان و 4% تا 11% از بزرگسالان به PLMD مبتلا هستند.5، اگرچه شیوع واقعی ناشناخته است زیرا بسیاری از افراد احتمالاً تشخیص داده نشده اند. سابقه خانوادگی RLS خطر ابتلا به PLMD را افزایش می دهد، کمبود برخی مواد مغذی و چندین نوع دارو.

درمان PLMD اغلب شبیه درمان RLS است، اگرچه آکادمی پزشکی خواب آمریکا اشاره می کند که در حال حاضر شواهد کافی برای ارائه توصیه هایی در مورد داروهای PLMD وجود ندارد.

دندان قروچه مرتبط با خواب

دندان قروچه اصطلاح پزشکی برای فک فک و دندان قروچه است. دندان قروچه مرتبط با خواب یک اختلال حرکتی مرتبط با خواب است که در آن فرد هنگام خواب دندان های خود را به هم فشار می دهد یا به هم می سایند. قدرت گاز گرفتن تا 250 پوند نیرو استفاده در هنگام دندان قروچه می تواند به مرور زمان منجر به سایش دندان، درد در دندان یا فک و سردرد شود.

آسیاب کردن اغلب در لبه‌های خواب اتفاق می‌افتد و حدود 80 درصد از قسمت‌های ساییدن زمانی رخ می‌دهد که فرد در طول خواب بیدار می‌شود. به نظر می رسد شیوع دندان قروچه مرتبط با خواب در دوران کودکی بیشترین میزان را داشته باشد و بین 6 تا 50 درصد کودکان را تحت تاثیر قرار دهد.8. این عارضه با افزایش سن کمتر شایع می شود و 3 تا 8 درصد از بزرگسالان را مبتلا می کند.

دندان قروچه مرتبط با خواب می تواند اولیه باشد، به این معنی که ناشی از بیماری دیگری نیست، یا ثانویه، به این معنی که ناشی از بیماری دیگری است. شرایط مرتبط با دندان قروچه مرتبط با خواب شامل داروهای روانگردان، داروهای تفریحی خاص و چندین بیماری (از جمله اختلال رفتار خواب REM ) است. اختلالات تنفسی مرتبط با خواب نیز با دندان قروچه همراه است، به طوری که دندان قروچه در شب معمولاً در افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب رخ می دهد .

در افراد سالم، دندان قروچه ناشی از خواب ممکن است نیاز به درمان نداشته باشد. اگر دندان قروچه باعث آسیب به دندان، سردرد یا تداخل در فعالیت های روزانه شود، درمان ممکن است به کاهش درد، جلوگیری از آسیب دندان و کاهش فشار دادن دندان کمک کند. نکاتی برای مقابله با دندان قروچه شامل مراقبت در منزل، ورزش های دهان، ماساژ و موارد دیگر است.

گرفتگی عضلات پا مرتبط با خواب

هر کسی که اسپاسم عضلانی یا اسب چارلی را تجربه کرده است، می‌داند که گرفتگی عضلات می‌تواند باعث درد قابل توجهی شود. هنگامی که این گرفتگی‌های پا بر خواب تأثیر می‌گذارند، ممکن است به عنوان یک اختلال حرکتی مرتبط با خواب به نام گرفتگی عضلات پا مرتبط با خواب تشخیص داده شوند .

گرفتگی عضلات پا مربوط به خواب شامل انقباضات ناگهانی و غیرارادی عضلات است که از چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد. این گرفتگی‌ها می‌توانند خوابیدن را سخت کنند یا باعث شوند فرد در نیمه‌شب از خواب بیدار شود.

گرفتگی های شبانه در پاها شایع است. در واقع، تا 60 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که این علامت دردناک شبانه را تجربه می کنند. گرفتگی عضلات پا مرتبط با خواب ممکن است به دلیل خستگی عضلانی یا مشکلات عصبی، شرایط پزشکی زمینه‌ای، برخی داروها و فعالیت‌های معمول در طول روز ایجاد شود. فعالیت های روزانه که خطر گرفتگی عضلات پا را افزایش می دهد شامل ایستادن طولانی مدت و ورزش شدید است.

خوشبختانه، گرفتگی عضلات پا مربوط به خواب اغلب با کشش، ماساژ یا اعمال گرما بر روی عضلات آسیب دیده برطرف می شود. در کسانی که نیاز به تسکین بیشتری دارند، درمان ممکن است بر رسیدگی به شرایط پزشکی زمینه‌ای و آزمایش داروهای بالقوه مفید متمرکز شود، اگرچه داروها همیشه برای این وضعیت مؤثر نیستند.

اختلال حرکات ریتمیک مرتبط با خواب

اختلال حرکات ریتمیک مرتبط با خواب (SRMD) وضعیتی است که با حرکات تکراری و موزون مشخص می‌شود که در هنگام خواب‌آلودگی یا در هنگام خواب رخ می‌دهد. این حرکات اغلب به صورت تکان دادن بدن است که در آن فرد تمام بدن خود را حرکت می دهد، سر می زند یا سرش را غلت می دهد. افراد مبتلا به SRMD اغلب در طول این حرکات زمزمه می کنند یا صدا تولید می کنند.

حرکات موزون در طول خواب در نوزادان رایج است و تا 66 درصد از نوزادان را تحت تاثیر قرار می دهد، و همیشه به عنوان یک اختلال در نظر گرفته نمی شود. تنها در صورتی ممکن است فرد مبتلا به SRMD تشخیص داده شود که حرکات او با خواب تداخل داشته باشد، باعث اختلال در فعالیت های روزانه شود یا منجر به آسیب شود. تنها 5 درصد از کودکان در 5 سالگی به حرکات موزون در طول خواب ادامه می دهند. این وضعیت به ندرت در نوجوانان و بزرگسالان دیده می شود.

تحریک سیستم دهلیزی یا گوش داخلی ممکن است یکی از دلایل بروز RMD در برخی از نوزادان و کودکان نوپا باشد. سیستم دهلیزی بر تعادل تأثیر می گذارد. مشخص شده است که خود تحریکی این سیستم در نوزادان، کودکان نوپا و کودکان مبتلا به اوتیسم یا ناتوانی‌های ذهنی آرام‌بخش است. در واقع، RMD ممکن است یک استراتژی آرام بخش باشد که در برخی از کودکان برای مبارزه با بی خوابی استفاده می شود.

مدیریت این وضعیت اغلب توسط تجربه بالینی پزشک یا متخصص و مطالعات منتشر شده در مورد موارد فردی هدایت می شود.

سایر اختلالات حرکتی مرتبط با خواب

میوکلونوس خواب خوش خیم دوران نوزادی

میوکلونوس خواب خوش‌خیم دوران نوزادی (BSMI) با تکان‌ها یا تکان‌هایی مشخص می‌شود که در هنگام خواب‌آلودگی یا خواب‌آلودگی نوزاد رخ می‌دهد که از روز اول زندگی تا 3 سالگی شروع می‌شود .11. این اختلال حرکتی نادر گاهی اوقات با شرایط دیگری مانند صرع اشتباه گرفته می شود. برخلاف شرایط جدی تر، علائم BSMI با بیدار شدن نوزاد متوقف می شود. درمان این عارضه معمولاً غیرضروری است زیرا در دو سوم نوزادان مبتلا تا 3 ماهگی برطرف می شود..

میوکلونوس پروپریوسپینال در شروع خواب

میوکلونوس پروپریوسینال در شروع خواب (PSM) یک اختلال حرکتی است که در آن فرد هنگام خواب آلودگی یا تلاش برای به خواب رفتن تکان های ناگهانی گردن و شکم را تجربه می کند.. در حالی که حرکات غیرطبیعی ممکن است باعث شود فرد در به خواب رفتن مشکل داشته باشد، اما زمانی برطرف می شود که فرد یا به خواب می رود یا به طور کامل از خواب بیدار می شود. PSM ممکن است اولیه باشد و ناشی از یک بیماری زمینه ای نباشد، یا ثانویه در نتیجه یک بیماری ستون فقرات یا عصبی باشد. درمان PSM اغلب علل زمینه‌ای این بیماری را هدف قرار می‌دهد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

خواب کافی و با کیفیت برای افراد در هر سنی مهم است. از دست دادن خواب می تواند بر افکار و احساسات ما تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به مشکلات روحی و جسمی را در درازمدت افزایش دهد. بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات حرکتی مرتبط با خواب، خواب ناکافی و بی کیفیت را تجربه می کنند ، گاهی اوقات بدون اینکه علت علائم خود را بفهمند. به همین دلیل، برای هر کسی که نگرانی های مرتبط با خواب دارد مهم است که با پزشک یا متخصص خواب صحبت کند .

 

۰ ۰

سبك زندگي مينيماليستي

۲۹ بازديد

سبك زندگي مينيماليستي

اين به معناي ساده زيستن در تمام فضاهاي زندگيمان است، از افكار مغز گرفته تا لباس، از خانه تا محل كارمان. مي توان گفت معادل تركي آن سادگي محض است. و اين سبك زندگي به خصوص در سال هاي اخير به يك سبك زندگي بسيار محبوب تبديل شده است... مزاياي سبك زندگي مينيمال براي ما چيست؟ چگونه اعمال مي شود؟ بياييد با هم نگاهي بيندازيم

زندگي مينيماليستي؛ اين يك رويكرد سبك زندگي است كه هدف آن محدود كردن و به حداقل رساندن ارزش هاي مادي و معنوي در زندگي افراد بر اساس نيازهاي آنهاست.

فلسفه زندگي مينيماليست

اين به معناي ساده زيستن در تمام فضاهاي زندگيمان است، از افكار مغز گرفته تا لباس، از خانه تا محل كارمان. مي توان گفت معادل تركي آن سادگي محض است. و اين سبك زندگي به خصوص در سال هاي اخير به يك سبك زندگي بسيار محبوب تبديل شده است... مزاياي سبك زندگي مينيمال براي ما چيست؟ چگونه اعمال مي شود؟ بياييد با هم نگاهي بيندازيم

كمتر است بيشتر

اين شعار برداشتي بوده است كه از سبك زندگي مينيماليسم دفاع كرده و به اختصار خلاصه مي كند. برخي افراد سادگي را سادگي مي دانند، اين رويكرد كاملا اشتباه است. سبك زندگي ساده يا سبك زندگي مينيماليستي به معناي ساده زيستن نيست، برعكس، به جاي افزايش كميت، هدف خود را افزايش كيفيت آنچه داريم. چيزهايي كه داريد چقدر مفيد هستند؟ يا كار نميكنه؟ بر اساس اين سوال، كساني كه مي خواهند ساده زندگي كنند، راه حل و راه حل ارائه مي كنند. خريد يا مالكيت عناصر مادي و معنوي كه به درد ما نمي خورد، فايده اي ندارد. اول از همه، ما بايد آن را درك كنيم. سبك زندگي ساده و مينيماليستي نيز نظم را با خود به ارمغان مي آورد.

شعار اصلي زندگي مينيماليستي كه در بالا نوشتم، «كمتر، بيشتر است!» شعار خود را فراموش نكنيد در اين مسير پيش خواهيم رفت. در واقع، هر اتفاقي كه در زندگي ما مي افتد، هر چيز و هر احساسي بايد هدفي داشته باشد. حالا با چند قدم ساده مي‌توانيم سعي كنيم ساده‌تر و حداقلي‌تر زندگي كنيم. هنگام شروع اين سبك زندگي؛

ابتدا به اطراف نگاهي بيندازيد و ممكن است ببينيد كه برخي از آيتم هاي شما هر كدام 2 عدد دارند، مي توانيد با كاهش آنها شروع كنيد. قانون شماره يك انتقال به زندگي مينيماليستي اين است كه از شر هر چيز غير ضروري خلاص شويد. در مورد بررسي كمد لباس خود چطور؟ من مطمئن هستم كه چيزهاي زيادي وجود خواهد داشت كه استفاده نمي كنيد و به آنها نياز نداريد. در مورد ظروف آشپزخانه هم همينطور است. اقلام و تجهيزات بسيار زيادي وجود دارد كه حتي اگر به آنها نياز نداشته باشيم، طاقت خريد آنها را نداريم. بياييد دست به كار شويم، همه چيزهايي را كه نمي پوشيم، از وسايل تابستاني و زمستاني گرفته تا كفش ها را جدا كنيم. در حين انجام اين كارها، مطمئن شويد كه آن را به كسي بدهيد كه به غم نياز دارد، و تمام غم شما از بين مي رود. در صورت تمايل مي توانيد با فروش اين اقلام را نيز ارزيابي كنيد، انتخاب با شماست.

شما بايد به ترتيب زندگي كنيد: هيچ چيز زيباتر از زندگي منظم نيست. علاوه بر اين، چيدمان يكي از ويژگي هاي حياتي زندگي ساده و مينيماليستي است. زندگي نامنظم يعني محروم شدن از خيلي چيزها و لذت نبردن از آن. از آنجايي كه اولويت سلامتي است، بايد به ساعات خواب خود توجه كنيد، خواب تمام روز به درد كسي نمي خورد. همه چيز بايد مرتب باشد. نظم را به عنوان يك سيستم نظامي يا يك مدرسه شبانه روزي درك نكنيد ☺ فقط زماني كه به طور منظم زندگي مي كنيد، خواهيد ديد كه انجام كارها، فعاليت ها، نيازهاي شخصي مانند وقت گذاشتن براي خود چقدر امكان پذير است. 

ما بايد سادگي را ترجيح دهيم، حتي از آنچه مي خوريم به آنچه مي نوشيم. ما بايد از غذاهايي كه بر سلامت ما تأثير منفي مي‌گذارند، مانند قند زياد، كافئين، چرب و شور دوري كنيم. ما بايد كمتر بخوريم، اما بايد يك رژيم غذايي كامل و سالم داشته باشيم. به عنوان مثال، زماني كه مي خواهيد شكلات بخوريد، مي توانيد هوس شيريني خود را با عسل يا مقداري آجيل به جاي شكلات سركوب كنيد. گفتگوهاي غير ضروري در دوستي ها يكي از روش هايي است كه كساني كه مي خواهند زندگي را ساده بگذرانند انتخاب مي كنند. يعني مزخرف نباشد. برخي از افراد اغلب سكوت مي كنند يا كم صحبت مي كنند، به گفته برخي ديگر اين باعث مي شود فكر كنند كه اين به دليل طبيعت ناامن آنها است. اما اين انتخاب بسياري از كساني است كه از سبك زندگي مينيماليستي دفاع مي كنند، كه در صورت لزوم صحبت نكنند. مهم اين است كه به ياد داشته باشيد كه شنونده و ناظر خوب بودن بسيار بهتر از سخنران بد بودن است. و خيلي چيزهاي بيشتري اضافه مي كند.

افرادي كه از تنوع زيادي در قسمت لباس استفاده مي كنند پس از مدتي مي گويند; چه نيازي به اين همه وجود داشت؟ چقدر اغراق كردم كلماتي مانند اين عبارات كلامي هستند كه ميزان گرفتار شدن مردم در يك ولگردي و ولگردي خريد را نشان مي دهند. برخي از مردم ساعت مچي جمع مي كنند، برخي عينك آفتابي مي سازند. با اين حال، هر يك از آنها هدف متفاوتي دارند. حتي اگر از 10 عينك آفتابي استفاده كنيد، هدف و عملكرد يكسان است. در اين صورت بايد هم براي سير شدن روح و هم آرامش اقتصادي از شر وسايل اضافي خلاص شويم.

1- كمتر، بيشتر است

سبك زندگي مينيماليستي يعني ساده و سالم بودن. استرس كمتر، نظافت كمتر، زندگي منظم تر. همه اينها ويژگي هايي هستند كه زندگي شما را به طور اساسي تغيير مي دهند. فكر كنيد با چيزهاي كمتر چقدر مي توانيد شادتر باشيد. صادقانه بگويم، با تماشاي زندگي كساني كه مجبور هستند، نه كساني كه اين را انتخاب كرده اند، مي توانيد ببينيد كه چگونه مي توانيد واقعا زندگي كنيد.

2- موارد مهم را حفظ كنيد

حذف كشوها و كابينت هاي زائد و بي اهميت باعث ايجاد فضاي تنفس و آرامش بيشتر مي شود. شما را از احساسات كلاستروفوبيك دور نگه مي دارد و به شما امكان مي دهد راحت تر بخوابيد. شما بايد اتاق ها و ساير قسمت هاي خانه را با خاطرات پر كنيد تا وسايل.

3- ايجاد فضاي آزادي

انباشته شدن اقلام كاري جز تراكم چشم، تجمع گرد و غبار و سنگين‌تر كردن شما ندارد. نبايد از گم شدن وسايلتان و كم شدن آنها بترسيد. وقتي داوطلبانه از شر وسايل اضافي خود خلاص شويد، از احساس آزادي كه به شما مي دهد لذت خواهيد برد.

4- روي سلامتي و سرگرمي ها تمركز كنيد

اين آزادي كه با سبك زندگي مينيماليستي خود به دست مي آوريد، زمان بيشتري براي شما فراهم مي كند و مي توانيد بر روي فعاليت هايي تمركز كنيد كه هميشه مي خواستيد انجام دهيد اما نتوانسته ايد انجام دهيد. در اينجا فرصت شما است. شما واقعاً آنچه را كه در زندگي خود نياز داريد به دست مي آوريد. با مراقبت از سلامتي و به دست آوردن سرگرمي ها، مي توانيد زندگي بسيار با كيفيت تري، به دور از استرس، به دور از كار اضافي داشته باشيد.

5- كمتر به مال دنيا توجه كنيد

چيزهايي كه مردم انباشته مي كنند، خريدهايي كه انجام مي دهند و غيره فقط تلاشي است براي ماندن و پركردن خلأ درونشان. پول خوشبختي نمي آورد، فقط آرامش مي دهد. وسواس پول زماني پايان مي يابد كه آسايش لازم فراهم شود. در اين ولگردي خريد شركت نكنيد. باور كنيد، فقط براي رفع نيازهاي شما كافي است.

6- مهم آرامش بيشتر است 

اگر چيزهاي زيادي داريد، ترس از دست دادن آنها را نيز داريد. هر چه بيشتر داشته باشيد، بيشتر از دست دادن مي ترسيد. بنابراين استرس دائمي ايجاد مي كند. ساده كردن زندگي شما را از اين نگراني ها رها مي كند و به طور خودكار زندگي آرام تر، سالم تر و آرام تري خواهيد داشت. به طور خلاصه، هر چه كمتر نگران باشيد، آرامش بيشتري خواهيد داشت. تلاش كردن! از خلاص شدن از شر وسايل غير ضروري نترسيد، خواهيد ديد كه شادي از شما سرچشمه مي گيرد. نه تنها از افراط و تفريط هاي قابل مشاهده كاسته مي شود، بلكه در روح و روان خود نيز تسكين خواهيد يافت. 

7- ترس ها را از خود دور مي كنيم

افرادي كه چيزي براي از دست دادن ندارند به ندرت مي ترسند. تنها چيزي كه مي ترسند ترس از دست دادن افرادي است كه دوستشان دارند. 

8- اعتماد به نفس بيشتر

سبك زندگي مينيماليستي نيز باعث افزايش اعتماد به نفس مي شود. مالا، اعتماد به نفس بيشتر به خودي خود رشد مي كند، زيرا شما بدون خودنمايي فقط خودتان هستيد و جرات داريد واقعيت زندگي را در سادگي به تصوير بكشيد.

هارموني در دكوراسيون منزل مدرن

۳۴ بازديد

هارموني در دكوراسيون منزل مدرن

خانه مدرن ساده، تميز، پيچيده و مرتب به نظر مي رسد. و در سال هاي اخير سبكي است كه به دليل سهولت استفاده همه مايل به تغيير آن هستند. با اين سبك، جايي كه سادگي به چشم مي خورد، افراد زمان بيشتري را در خانه براي خود مي گذرانند. اگر خانه شما ساده و ساده با خطوط مدرن نيست، در اين مقاله اطلاعاتي در مورد كارهايي كه بايد براي خانه خود انجام دهيد كه مي خواهيد به سبكي مدرن تبديل شود، خواهيم داد.

برخي از رايج ترين ويژگي ها در نمونه هاي دكوراسيون منزل مدرن؛

  • پلان باز، آشپزخانه آمريكايي، كه در آن منطقه نشيمن و آشپزخانه تركيب شده است

  • اقلام ساده، ساده و كاربردي،

  • خطوط روشن 

  • استفاده از رنگ هاي خنثي و پاستلي

  • صندلي و مبلمان نبشي و مدرن

  • مبلمان كم و تختي كه اسراف نيست

  • حفظ نور طبيعي بيش از حد، استفاده از پرده هاي كمتر

  • موادي مانند چوب جامد، چوب بدون رنگ، چرم، فلز

  • آثار هنري، ميزهاي طراحي

  • كمد ديواري و انبارهاي مخفي

چگونه يك خانه مدرن را تزئين كنيم؟

اگر مي خواهيد خانه خود را شيك و مدرن جلوه دهيد، بايد به پيشنهادات دكوراسيون منزل در اين سبك نگاهي بيندازيد.

حتي برقراري ارتباط صحيح بين رنگ هايي كه روي كوسن هاي مبل تركيب مي كنيد و ديوار اتاق نشيمن به شما اين امكان را مي دهد كه فضاي مدرن تري را در اتاق نشيمن خود ايجاد كنيد. تابلويي با رنگ روشن كه روي ديواري با رنگ تيره آويزان كنيد، فضاي اتاق نشيمن را تغيير مي دهد. هنگام تغيير دكوراسيون منزل مي توانيد تمامي محصولات را دست دوم پيدا كنيد. شما به راحتي مي توانيد تمام محصولاتي كه فضاي خانه شما را تغيير مي دهند را پيدا كنيد، مانند بالش پرتابي دست دوم، مبلمان دست دوم، كمد دست دوم. اگر از رنگ ديوار اتاق نشيمن خود به نفع رنگ تيره استفاده كرده ايد، ايجاد كنتراست با تابلوهاي رنگي بزرگ و روشن ظاهري مدرن را ارائه مي دهد.

اگر مي خواهيد فضايي آرام در اتاق نشيمن خود ايجاد كنيد، بايد تابلوهايي را آويزان كنيد كه بر هماهنگي رنگ هاي ملايم و روشن تأكيد مي كند.

يا مي توانيد با تكميل ديوارهاي خالي اتاق نشيمن خود با يك كتابخانه شيك ظاهري مدرن و ساده ارائه دهيد. چنين قفسه هايي بسيار خوب خواهند بود.

اگر خانه شما كوچك است و مي خواهيد بزرگتر به نظر برسد، آينه هاي ديواري تزئيني مناسب شما هستند. با استفاده از چنين آينه هايي مي توانيد فضاي زندگي خود را عريض تر جلوه دهيد! از آنجايي كه آينه ها نور را منعكس مي كنند، اجازه مي دهند نور روز بيشتر وارد خانه شما شود، بنابراين خانه شما هم روشن و هم گسترده تر به نظر مي رسد. آينه هاي تزئيني بيشتر در خانه هاي كوچك و خانه هايي كه نور روز زياد در آنها نفوذ نمي كند ترجيح داده مي شود. در بين آينه هاي دست دوم كه تكميل كننده دكوراسيون مدرن خانه در سبك هاي مختلف باشد، به راحتي مي توانيد سبك مورد نظر خود را بيابيد. 

يك ورودي مدرن

راهروها يكي از مهم ترين قسمت هايي هستند كه وقتي وارد خانه مي شويد حال و هوا و شخصيت خانه را نشان مي دهد. در حين طراحي دكوراسيون اين محوطه، مي توان ورودي هاي مدرن را بدون به خطر انداختن قوانين هارموني طراحي كرد. با استفاده از خطوط تميز و تيز و رنگ هاي ساده در كنار هم مي توانيد يك درگاه مدرن داشته باشيد. در سالن هاي مدرن مي توانيد از مبلمان و لوازمي كه شامل شيشه هاي رنگي، فلز و چوب هستند كمك بگيريد. براي ايجاد يك منطقه جادارتر با اجتناب از محصولاتي كه از بزرگتر نشان دادن ديوار و قفسه كت جلوگيري مي كند. چوب لباسي را مي توانيد به صورت توكار انتخاب كنيد و براي رنگ هاي روشن مي توانيد از رنگ هاي ديوار و كف استفاده كنيد. با توجه به عرض ورودي مي توانيد از يك نيمكت شيك استفاده كنيد. انتخاب از بين قطعاتي كه عملكرد بيشتري دارند در هنگام تزئين آموزش دقت بيشتري خواهد داشت. به عنوان مثال، مي توانيد يك كمد داشته باشيد كه سبدهايي را مرتب و شيك مي كند و مي توانيد از آن براي نگهداري استفاده كنيد. اين محصولات را مي توانيد از چوب انتخاب كنيد زيرا چوب جنبه آرامش بخش و ساده اي دارد.

هنگام تزئين يك خانه مدرن، مبلماني با خط مستقيم و بدون پيچيدگي را انتخاب كنيد كه بافت هاي مختلف را تركيب مي كند. از استفاده بيش از حد لوازم جانبي در اتاق نشيمن خودداري كنيد. لوازم جانبي بايد كم اما معنادار باشند. از اشياء پيچيده و چشم نواز مانند سنگ ها و پولك هاي بيش از حد تزئين شده خودداري كنيد. مطمئن شويد كه انتخاب هاي منسوجات خانگي شما نيز يك رنگ باشد. اگر رنگ هاي يكدست را دوست نداريد و مي خواهيد كمي سرزنده باشيد، مي توانيد از الگوهاي هندسي استفاده كنيد. به جاي استفاده زياد از مبلمان، مبلمان كاربردي را انتخاب كنيد كه بيش از يك كار دارد. به عنوان مثال اينكه ميز وسط داراي كشو است و مي توان آن را به طول باز كرد، شلوغي را از بين مي برد، اما نيازي به گذاشتن ميز ناهارخوري اضافي نداريد، بنابراين اتاق نشيمن را پر از مبلمان نمي كنيد.

پيشنهاداتي براي دكوراسيون منزل مدرن

اگر خانه خود را بازسازي مي كنيد يا به خانه جديدي نقل مكان مي كنيد، مي توانيد سبك مدرن را براي استفاده طولاني مدت انتخاب كنيد. شما مي توانيد با وسايل كم و سادگي يك دكوراسيون هميشگي و راحت ايجاد كنيد. اگر مبلمان قديمي شما فضاي زيادي را اشغال مي كند و از خانه چند رنگ خود خسته شده ايد، دكوراسيون خانه مدرن فقط براي شما مناسب است. اما اگر جنبه اقتصادي شما براي تعويض مبلمان مناسب نيست، مي‌توانيد با تعويض روكش مبل‌ها با روكش‌هاي مبل ساده، حذف لوازم اضافي و تغيير رنگ خانه‌تان با رنگ روشن ديواري، اين كار را انجام دهيد. با چنين لمس هاي كوچكي مي توانيد اتاق نشيمن مفيدتري داشته باشيد. در دكوراسيون يك خانه مدرن هميشه از عباراتي مانند ساده، ساده و شيك استفاده مي شود، اما ايجاد تعادل بين آنها بسيار مهم است. اگر خيلي ساده باشد، هميشه احساس مي كنيد چيزي در خانه شما كم است. 

بياييد چند نكته در مورد تعادل ارائه دهيم!

رنگ مد روز يا مورد علاقه خود را مشخص كنيد! اين رنگ رنگ پايه در خانه شما خواهد بود. مي توانيد از اين رنگ در قسمت مورد نظر تكه هاي بزرگي را انتخاب كنيد تا در اكسسوري هاي كوچك و مدرن با رنگي كه با رنگ اصلي شما همخواني دارد استفاده كنيد. به عنوان مثال، اگر رنگ صندلي ها روشن است، مي توانيد آن ها را با بالش هايي كه با اين رنگ سازگار هستند اما در رنگ هاي تيره تر، تكميل كنيد. مثلا روي مبل هاي كرم رنگ بالش هاي زنگ زده پرتاب كنيد.

پرده ها بدون شك يكي از ضروري ترين و اولين وسايل چشم نواز خانه ما هستند. پرده ها در خانه هاي مدرن معمولا يك رنگ و كم هستند. بنابراين، نور خورشيد بيشتري وارد مي شود. اگر يك رنگ نمي خواهيد، همچنان مي توانيد پرده هاي هندسي را انتخاب كنيد. به عنوان مثال، آبي مسي و استيل رنگ هايي هستند كه بسيار متفاوت از يكديگر هستند اما زماني كه با هم هستند ظاهر خوبي دارند.

يكي از موارد مكمل در خانه هاي مدرن، لوستر است. انتخاب لوسترهاي فلزي و ساده براي خانه هاي مدرن امري ضروري شده است. از كاغذ ديواري هايي با اندازه ها و طرح هاي مختلف نيز در خانه هاي مدرن استفاده مي شود. اگرچه اين بسته به اندازه و فضاي كلي خانه شما متفاوت است، اما عموماً در قسمتي از ديوار اتاق نشيمن استفاده مي شود نه در همه ديوارها. به اين ترتيب مي توانيد فضايي سرزنده به آن اضافه كنيد. وقتي صحبت از كفپوش در دكوراسيون منزل مدرن به ميان مي آيد، كفپوش چوبي كه سال هاست مورد استفاده قرار مي گيرد و ضروري است، دوباره ظاهر مي شود. علاوه بر كفپوش‌هاي چوبي، مي‌توانيد از مدل‌هاي جديد كاشي‌هاي براق نيز انتخاب كنيد كه اندازه آن‌ها بسيار بزرگ است. اين كاشي هاي درخشان را مي توان سنگ مرمر و گرانيت نيز ناميد و در سال هاي اخير براي كفپوش منازل ساختمان هاي جديد نيز استفاده مي شود. اين كفپوش ها كه بيشتر باز ترجيح داده مي شوند، در صورت تمايل با رنگي كه با رنگ ديوار همخواني دارد، فضاي بسيار دلپذيري به خانه شما مي بخشد.

در خانه اي با دكوراسيون مدرن، قسمت ناهارخوري باز هم نشان دهنده سادگي و آرامش است. سقف بالايي قسمت غذاخوري را كه با ميز ناهار خوري و صندلي هاي فلزي با ظاهري مرمري تهيه مي كنيد و با توجه به سايز ميهمانان خود تصميم مي گيريد را مي توانيد با آويزهاي فلزي تكميل كنيد. دكوراسيون اتاق غذاخوري خود را با يك نقاشي زيبا كه در كنار ميز ناهارخوري قرار مي دهيد تكميل خواهيد كرد. وسايل اتاق غذاخوري، ميز و صندلي ناهارخوري را مي توانيد دست دوم انتخاب كنيد. 

وقتي سادگي، ظرافت و هارموني را در تمام فضاهاي خانه كه در دكوراسيون فضاهايي مانند نشيمن، ورودي و غذاخوري در دكوراسيون منزل مدرن مد نظر است، ادامه دهيد، دكوراسيون خانه مدرني را خلق خواهيد كرد.