در حالی که نوزادان و برنامه خواب لزوماً با هم نیستند (خواب یک نوزاد جدید همه جا را فرا گرفته است!)، به شما اطمینان می دهم که در نهایت با خواب کودک خود هماهنگ خواهید شد ! همه چیز در مورد این است که بدانید چه چیزی باید انتظار داشته باشید، خواندن نشانه های خواب کودکتان، و آماده کردن کودکتان برای موفقیت در خواب است. در ادامه بخوانید تا بدانید که برنامه خواب سال اول کودک به طور کلی چگونه به نظر می رسد - و چگونه می توان به آن رسید.

برنامه خواب کودک شما : سال اول

همه والدین می‌خواهند نوزادشان خوب بخوابد، اما بسیاری از جزئیات سخت مورد نیاز برای رسیدن به خواب عالی کودک را نمی‌دانند. آنها می خواهند بدانند:

  • نوزاد من چه مدت چرت خواهد زد؟

  • کودک من چه ساعتی باید به رختخواب برود؟

  • چند ساعت خواب شبانه می‌توانم از کودکم انتظار داشته باشم؟

  • چه زمانی کودک من در طول شب می خوابد؟

  • چگونه برنامه خواب کودک در طول زمان تغییر می کند؟

و من اینجا هستم تا به پاسخ دادن به این سؤالات کمک کنم - و بیشتر! من همچنین اینجا هستم تا برخی از افسانه های رایج خواب نوزاد را از بین ببرم. به عنوان مثال، همه می دانند که نوزاد جدیدشان در هفته های اول زیاد نمی خوابد. اما بزرگترین تصور اشتباه والدین این است که وقتی کودک به ماه دوم خود می رسد ، خواب به تدریج اما به طور مداوم بهبود می یابد. بسیاری از والدین جدید انتظار دارند که خواب به سادگی بهتر و بهتر شود تا زمانی که - پوف! - کودک آنها در 4 ماهگی به مدت 8 ساعت می خوابد . نه خیلی سریع! واقعیت برای بسیاری -اگر نه بیشتر- نوزادان کمی یک ترن هوایی است که با پیروزی های شاد و پسرفت های خسته کننده کامل می شود!

گفته می شود، انتظارات معقولی وجود دارد که می توانید از خواب کودک خود داشته باشید... و این انتظارات شامل برخی زیگ ها و زاگ های رایج است که بسیاری از نوزادان در طول سال اول تجربه می کنند. و در حالی که این برنامه خواب سال اول برای بسیاری از کودکان کار می کند، به یاد داشته باشید که هر کودک منحصر به فرد است و برنامه خواب می تواند بسیار متفاوت باشد.

برنامه خواب نوزاد بر اساس سن

در اینجا آمده است که شما می توانید انتظار داشته باشید که کودکتان بر اساس سن چقدر بخوابد...

نمودار برنامه خواب نوزاد

جدول برنامه خواب نوزاد

برنامه خواب 0 تا 2 ماهه

  • خواب کل: 14 تا 18 ساعت
  • خواب در روز: 6 تا 8 ساعت
  • خواب شبانه: 8 تا 10 ساعت*

برنامه خواب 2 تا 4 ماهه

  • خواب کل: 12 تا 16 ساعت
  • خواب در روز: 4 تا 6 ساعت            
  • خواب شبانه: 8 تا 10 ساعت*

برنامه خواب 4 تا 12 ماهه

  • خواب کل: 12 تا 16 ساعت **
  • خواب در روز: 3 تا 5 ساعت
  • خواب شبانه: 9 تا 11 ساعت              

* نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند تقریباً هر 2 تا 3 ساعت یکبار و نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند این کار را تقریباً هر 3 تا 4 ساعت انجام می دهند.

** حدود 62 درصد از کودکان 6 ماهه می توانند به مدت 6 ساعت در شب بخوابند. 43 درصد به مدت 8 ساعت می خوابند.

برنامه خواب نوزاد: از تولد تا 2 ماهگی

نکته ای که در مورد نوزادان تازه متولد شده وجود دارد این است: ریتم طبیعی شبانه روزی روز-شب آنها هنوز رشد نکرده است. بعلاوه، شکم آنها کوچک است، بنابراین آنها باید مقدار زیادی غذا بخورند، از جمله در طول شب. در واقع، نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند تقریباً هر دو تا سه ساعت یک بار برای شیر دادن بیدار می‌شوند و نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند تقریباً هر سه تا چهار ساعت یک‌بار این کار را انجام می‌دهند.

خواب کامل برای نوزادان تا 2 ماهگی: این نوزادان نوجوان 14 تا 18 ساعت در روز می خوابند. در ماه های اول، نوزادان تکه تکه می خوابند و در طول روز برای تغذیه بیدار می شوند. در هفته های اولیه، می توانید انتظار داشته باشید که کودک شما 10 تا 12 بار در روز از گرسنگی عصبانی شود.

زمان بیداری برای نوزادان تا دو ماهگی: روز کودک شما معمولاً حدود ساعت 7 صبح شروع می شود.

چرت زدن برای نوزادان تازه متولد شده تا دو ماهه: خواب‌آلود شما چرت‌های کوچک زیادی را می‌گیرد - که در مجموع تا هشت ساعت در روز می‌رسد. چرخه بیداری/خواب نوزاد در طول روز 45 تا 60 دقیقه زمان بیداری و سپس یک تا دو ساعت چرت زدن است. و برای نوزادان بین 1 تا 2 ماهگی، آن پنجره بیداری کمی بازتر می شود و بین یک تا دو ساعت فرود می آید.) در ماه دوم ، اگر چرت کودک شما بیش از یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول بکشد. ممکن است ایده خوبی باشد که آنها را برای تغذیه بیدار کنید. در حالی که بیدار کردن نوزادی که در حال چرت زدن است به نظر یک نهی بزرگ به نظر می رسد، بدانید که چرت های طولانی به معنای کمتر غذا خوردن در طول روز است و باعث گرسنگی نوزادان در شب می شود.

زمان خواب نوزادان تا 2 ماهگی: نوزادان در این سن اغلب حدود ساعت 10 شب پایین می آیند.

خواب شبانه برای نوزادان تا 2 ماهگی: کودک شما در طول شب روشن و خاموش می شود، که با شیر دادن های گاه به گاه مشخص می شود. به یاد داشته باشید، نوزادانی که در این سن از شیر مادر تغذیه می‌کنند، معمولاً هر 2 تا 3 ساعت یکبار و نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند، هر 3 تا 4 ساعت بیدار می‌شوند. این 100% طبیعی و قابل انتظار است!

نکات خواب برای نوزادان تا دو ماهگی:

  • رفلکس آرام‌بخش کودک را فعال کنید: صدای سفید ، قنداق کردن و حرکت از روز اول تولد معجزه می‌کند تا به نوزادان کمک کند تا به طور طبیعی بهتر بخوابند. این به این دلیل است که این کمک‌کننده‌های خواب، همگی بخش‌های جدایی‌ناپذیر 5 S برای آرام کردن نوزادان و کمک به خواب آنها هستند . سر و صدای سفید (سوز کردن)، قنداق کردن، و حرکت (تاب خوردن) همگی حس آرامش بخشی را که نوزادان در رحم تجربه می‌کنند تقلید می‌کنند و آنچه را که در رفلکس آرامش‌بخش شناخته می‌شود، یا «سوئیچ خاموش» طبیعت برای گریه و «سوئیچ روشن» برای خواب را تحریک می‌کنند.

برنامه خواب نوزاد: 2 تا 4 ماهگی

تا زمانی که کودک شما به 4 ماهگی برسد ، بالاخره روزها و شب های خود را مرتب می کند و چرت زدن و خواب شبانه را کمی آسان تر می کند. تریفکتای رحم مانند صدای سفید، تکان دادن ملایم و قنداق کردن هنوز مهم هستند...اما یکی از این نجات دهنده های خواب ممکن است به زودی متوقف شود. هنگامی که کودک شما علائم غلت خوردن را نشان می دهد، دیگر قنداق کردن آنها بی خطر نیست (با این حال، می توانید به استفاده از قنداق داخلی مخصوص SNOO که نوزادان را در پشت نگه می دارد) ادامه دهید. و در مورد رگرسیون خواب احتمالی 3 ماهه هشدار داده شود ! ممکن است ناگهان ظاهر شود، به طوری که کودک شما شروع به بیدار شدن مانند یک نوزاد تازه متولد شده - هر چند ساعت - می کند و می خواهد بازی کند یا بغل کند ... اما از تنها خوابیدن امتناع می کند. 

خواب کامل برای کودکان 2 تا 4 ماهه: نوزادان در این سن هنوز یک تن می خوابند، معمولاً حدود 12 تا 16 ساعت ZZZ در روز.

زمان بیداری برای کودکان 2 تا 4 ماهه: به احتمال زیاد کودک شما اکنون کمی زودتر از خواب بیدار می شود. اکثر نوزادان در این سن روز خود را حدود ساعت 6 صبح شروع می کنند.

چرت زدن برای کودکان 2 تا 4 ماهه: هنگامی که نوزادان برای اولین بار از دوران نوزادی بیرون می آیند (بین 2 تا 4 ماهگی)، در دو تا سه چرت روزانه قرار می گیرند که در مجموع 4 تا 6 ساعت می خوابند.

زمان خواب برای کودکان 2 تا 4 ماهه: چراغ ها کمی زودتر خاموش می شوند و اکثر نوزادان حدود ساعت 9 شب خاموش می شوند.

خواب شبانه برای کودکان 2 تا 4 ماهه:  نوزادان اکنون می توانند کمی بیشتر بخوابند، اما هنوز برای یک یا دو شیر خوردن بیدار می شوند. طولانی ترین خواب بدون وقفه می تواند از حدود پنج ساعت تا هشت ساعت متغیر باشد.

نکات خواب برای کودکان 2 تا 4 ماهه:

  • نیشگون گرفتن و کشیدن خواب. هنگامی که کودک شما 2 ماهه شد، اگر چرت صبح یا بعد از ظهر او بیش از 1.5 تا 2 ساعت طول کشید، به آرامی او را بیدار کنید. چرت های طولانی به معنای غذا خوردن کمتر در طول روز است ... باعث می شود نوزادان در شب گرسنه تر شوند.

  • یک خوراک رویایی را امتحان کنید. برای کمک به تأخیر در بیداری شبانه کودک، خوراک رویایی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید . در اینجا شما به آرامی نوزاد خود را (بدون بیدار کردن کامل) درست قبل از رفتن به رختخواب برای شب (بین ساعت 10 شب تا 12 صبح) بیدار می کنید تا قبل از اینکه شب را تحویل بگیرید، یک بار دیگر شیر بدهید.

  • قنداق کردن را ارزیابی کنید در 2 تا 3 ماهگی - یا زمانی که کودک شما غلت زدن را یاد می گیرد - وقت آن است که قنداق زدن را متوقف کنید .  بدون قنداق، کودک شما ممکن است شروع به ترسیدن بیشتر کند، بیشتر غلت بزند و بارها در شب بیدار شود. برای کمک، استفاده از صدای سفید به عنوان نشانه خواب برای همه چرت ها و تمام شب ها بسیار مهم است . PS: با این حال، اگر کودک شما در SNOO می‌خوابد، می‌توانید با خیال راحت قنداق بزنید تا زمانی که کودک شما به گهواره فارغ‌التحصیل شود. ( قنداق ثبت شده ما روی تخت محکم می شود تا بچه ها را به پشت نگه دارد.)

برنامه خواب نوزاد: 4 تا 8 ماهگی

وقتی کودک شما از مرز چهار ماهگی عبور کرد، آنچه را که من سه ماهه چهارم می نامم تمام شده است  بسیاری از دوستان تازه پدر و مادر شما ممکن است هنوز از خستگی ناامید باشند. بنابراین، اگر کوچولوی شما خواب خوبی دارد، زیاد لاف نزنید! همه نوزادان متفاوت هستند.

خواب کامل برای کودکان 4 تا 8 ماهه: کودک در حال رشد شما اغلب 12 تا 16 ساعت در روز می خوابد.

زمان بیداری برای کودکان 4 تا 8 ماهه: روز بین 6 تا 8 صبح برای نوزادان 4 تا 8 ماهه شروع می شود، البته بسته به جنین شما!

چرت زدن برای کودکان 4 تا 8 ماهه : نوزادان در این سن ممکن است هنوز سه بار در روز چرت بزنند یا ممکن است در یک برنامه دو چرت راحت قرار گرفته باشند که در مجموع 3 تا 5 ساعت در روز بخوابند.

زمان خواب برای کودکان 4 تا 8 ماهه: شب ها اغلب از ساعت 7 تا 9 شب شروع می شود.

خواب شبانه برای کودکان 4 تا 8 ماهه: کودک شما ممکن است 6 تا 10 ساعت بدون وقفه بخوابد، که اکثر افراد آن را " خواب در طول شب" می نامند! ”

نکات خواب برای کودکان 4 تا 8 ماهه:

  • با 5 S ادامه دهید . در حدود 4 ماهگی ، رفلکس آرام بخش طبیعی کودک شما محو می شود... اما نگران نباشید! هنگامی که شروع به استفاده از نویز سفید در پس‌زمینه در طول روتین خواب کودک خود کردید ، آنها شروع به انتظار می‌کنند و این ارتباط را ایجاد می‌کنند که نویز سفید به معنای زمان خواب است. این بدان معناست که هر بار که نویز سفید را روشن می‌کنید، کودک شما فکر می‌کند: «هی، من آن صدا را می‌شناسم! باید به این معنی باشد که وقت خواب است.» (مثل جادو است!)

  • کمک به دندان درآوردن. دندان درآوردن معمولا بین 4 تا 6 ماهگی شروع می شود ، اما مانند همه چیز، کودک شما ممکن است زودتر یا دیرتر وارد بازی شود. درد لثه می تواند کودک شما را آزرده تر کند و خواب را مختل کند. صدای بلند و خش دار سفید می تواند بسیار مفید باشد تا به کودک شما کمک کند تا حواس پرتی را از بین ببرد، چه داخلی، مانند دندان درآوردن و چه بیرونی، مانند صداهای ناگهانی. (درباره نحوه مبارزه ایمن و مؤثر با درد دندان درآوردن نوزاد بیشتر بیاموزید .)

  • انتقال تخت خود را به آرامی انجام دهید. در حدود 6 ماهگی، بسیاری از والدین تصمیم می گیرند که نوزادان خود را به اتاق خود منتقل کنند، جایی که آنها به جای کاسه در گهواره بخوابند! این نکات را دنبال کنید تا انتقال به راحتی انجام شود. و تشک گهواره تنفسی Lola و DreamBreeZzzz ما را در نظر بگیرید — من هر دوی این محصولات را طراحی کردم تا به نوزادان پس از فارغ التحصیلی از SNOO امن ترین خواب ممکن را داشته باشم!

برنامه خواب نوزاد: 8 تا 12 ماهگی

خواب نوزاد کمی شبیه ترن هوایی است که فراز و نشیب، هیجان و ترسناکی دارد. و در حال حاضر، در نیمه دوم سال اول کودک شما، ممکن است یک شیب ترسناک به سرعت نزدیک شود! (شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رگرسیون خواب 8 ماهه در اینجا بخوانید.) در این سن، برخی از کوچولوها دچار اضطراب جدایی و زمان خواب می شوند و برخی دیگر به قدری در مورد مهارت های تازه در حال رشد خود هیجان زده می شوند، که برایشان سخت تر می شود که آرام بگیرند.

خواب کامل برای کودکان 8 تا 12 ماهه:  تا زمانی که کودک شما به 8 ماهگی برسد ، باید بین 12 تا 16 ساعت در روز چرت بزند.

زمان بیداری برای کودکان 8 تا 12 ماهه: روز اغلب از ساعت 6 تا 7 صبح برای این کودکان شروع می شود.

چرت زدن برای کودکان 8 تا 12 ماهه:   کوچولوی شما احتمالاً همچنان دو بار در روز چرت می زند. برای برخی از نوزادان، این چرت ها کوتاه است (ما در حال صحبت 30 دقیقه هستیم)، در حالی که سایر نوزادان ممکن است تا 2 ساعت در این سن چرت بزنند.

زمان خواب برای کودکان 8 تا 12 ماهه: شب-شب اغلب بین ساعت 7 تا 9 شب است.

خواب شبانه برای کودکان 8 تا 12 ماهه: طولانی ترین کشش کودک شما احتمالاً 7 تا 10 ساعت در شب است! واو!

نکات خواب برای کودکان 8 تا 12 ماهه:

  • با گرسنگی مقابله کنید اگر فکر می کنید که شکم گرسنه ریشه بیدار شدن نوزاد شماست، در طول غذا خوردن عصرانه مقداری چربی اضافی اضافه کنید. به عنوان مثال، آووکادو یا مقداری روغن زیتون یا کره مخلوط شده با غذای کودک آنها را امتحان کنید. و مطمئن شوید که کودک شما به اندازه کافی شیر مادر یا شیر خشک در طول روز دریافت می کند.

  • پستانک اضافی ارائه دهید. برای نوزادانی که از پستانک استفاده می‌کنند، قرار دادن چند پستانک اضافی در گهواره‌شان برای چرت زدن و خواب شبانه می‌تواند باعث راحتی آنها در مواقع نیاز شود. (مکیدن ضربان قلب، فشار خون و سطح استرس را کاهش می دهد.)

  • یک چراغ شب را در نظر بگیرید. در حالی که یک اتاق خواب تاریک برای خواب بسیار مهم است، گاهی اوقات یک نور شب در فاصله ای از فضای خواب کودک شما می تواند به خواب کودک بزرگتر کمک کند. (وقتی از خواب بیدار می شوند، اتاق آشنای خود را می بینند ... نه یک پرتگاه بی پایان!)

برنامه خواب نوزاد: 12 ماهه

تولد کوچولوی شما مبارک! شما یک سال کامل را پشت سر گذاشتید - و چرخه های خواب زیادی. اکنون در حال ورود به مرحله کاملاً جدیدی از خواب هستید - خواب کودک نوپا!

خواب کامل برای کودکان 12 ماهه: در یک سالگی، اکثر نوزادان 12 تا 16 ساعت در یک چرخه کامل روز می خوابند.

زمان بیداری برای کودکان 12 ماهه: برخاستن و درخشش اغلب بین ساعت 6 تا 7 صبح اتفاق می افتد.

چرت زدن برای کودکان 12 ماهه: کوچولوی شما احتمالاً هنوز دو بار در روز چرت می زند که در مجموع دو تا چهار ساعت می شود. (آگاهی: بیشتر نوزادان چرت دوم را بین 12 تا 24 ماهگی رها می کنند.)

زمان خواب برای کودکان 12 ماهه: اکنون "بچه بزرگ" شما بین ساعت 7 تا 9 بعد از ظهر به یونجه می زند... آنقدر زود که بزرگترها وقت تنهایی داشته باشند!

خواب شبانه برای کودکان 12 ماهه: طولانی ترین حالت کشش خواب برای کودکان 12 ماهه معمولاً به طور متوسط ​​7 تا 10 ساعت در شب است.

نکات خواب برای کودکان 12 ماهه:

  • متفاوت ارتباط برقرار کنید. برقراری ارتباط با بچه های این سن نیازمند مجموعه ای کاملاً جدید از ابزارها و انتظارات است. و فهمیدن این موضوع زمان خواب را آسان تر می کند. برای مبتدیان، نکات زیر و بم گفتگوی شیرین کودک نوپا و قبل از خواب را بررسی کنید.

  • پیشنهاد عشق. اکنون می توانید یک دوست داشتنی را به نوزاد کوچک خود معرفی کنید! Loveys کمک‌کنندگان فوق‌العاده‌ای برای خواب هستند و به کودکان نوپا راحتی، اعتماد به نفس و امنیت بسیار مورد نیاز را ارائه می‌کنند. در واقع، آکادمی اطفال آمریکا حتی تأیید می‌کند که هر کودکی در سال‌های اولیه‌اش برای حمایت عاطفی به یک وسیله راحتی نیاز دارد.

  • انعطاف پذیر باشید. کودکان یک ساله (و روزهای یک ساله) می توانند غیرقابل پیش بینی باشند. بنابراین، اگر نوزاد شما یک بچه دو خواب در روز است، اما فقط یک چرت در روز دارد، در آن روزها کمی زودتر به خواب بروید. به طور کلی، مدت زمان بیداری نوزادتان را بین چرت‌ها طولانی‌تر کنید و قبل از عجله کردن به برنامه ثابت یک چرت در روز، ببینید چطور پیش می‌رود.